ING meest geassocieerd met Oranje

ING wordt het meest geassocieerd met het Nederlands elftal. Dit blijkt uit het terugkerende Oranje Onderzoek van Telegraaf Media Nederland.

55% van de mensen noemt Albert Heijn als merk waarvan zij een reclame rondom Oranje heeft gezien. De campagne van C1000 wordt door 44% herinnerd. Hiermee zijn de twee supermarkten de grootste stijgers ten opzichte van een maand geleden. De biermerken van Heineken (37%) en Bavaria (36%) volgen op kleine afstand. Ook de campagnes van ING (32%), De Telegraaf (23%) en McDonald's (22%) zijn goed opgevallen.

In de Oranjemeting van mei 2012 was ING door Heineken voorbijgestreefd als het merk dat het meeste werd geassocieerd met Oranje. Tijdens de oefenwedstrijden en de start van het EK heeft de officiële sponsor van het Nederland Elftal haar toppositie weer terugveroverd. Heineken wordt als op een na sterkste Oranjemerk gezien. Ook Bavaria, Albert Heijn en Nationale-Nederlanden zijn sterke Oranjemerken. Laatstgenoemde moet wel een stapje terug doen.

De top 10 Merken die geassocieerd worden met oranje:

Spontaan (tussen haakjes de meting van mei 2012)
1 (2) ING)
2 (1) Heineken
3 (-) Albert Heijn
4 (3) Nationale-Nederlanden
5 (4) Bavaria
6 (8) Nike
7 (4) KPN
8 (10) Philips
9 (4) Rabobank
10 (-) C1000

Geholpen
1. (5) ING
2. (1)Heineken
3. (6) Bavaria
4. (7) Albert Heijn
5. (2) Nationale-Nederlanden
6. (8) NOS
7. (8) De Telegraaf
8. (3) Staatsloterij
9. (4) adidas
10. (12) Nike
(Bron: Adformatie)