Just Eat Takeaway breidt UEFA sponsoring fors uit

Just Eat Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft zijn sponsoring van UEFA fors uitgebreid. Komende jaren is het bedrijf behalve sponsor van EURO 2020 ook partner van een groot aantal Europese clubvoetbaltoernooien waaronder de Champions League voor mannen en vrouwen.

Daarnaast omvat de deal ook de Europa League, de Conference League die komend jaar start, de UEFA Super Cup en de Europees kampioenschappen voor mannen en vrouwen. In November 2019, werd Just Eat Takeaway.com al de Official Food Delivery Platform Partner van EURO 2020. In totaal wordt het thuisbezorg-bedrijf bij elf toernooien partner. Via de overeenkomst krijgt Just Eat Takeaway.com exposuremogelijkheden op de boarding in de stadions en op de backdrops bij media-interviews rond wedstrijden en on-site activatiemogelijkheden.
De deal voor de Champions League, Europa League en Conference League voor mannen loopt vanaf seizoen 2021/2022 tot en met seizoen 2023/2024. De partnerdeal voor de UEFA vrouwencompetities loopt vier jaar, tot en met 2025.

Guy-Laurent Epstein, UEFA-marketingdirecteur, is blij met de uitbreiding van de samenwerking. “Deze laatste deal om samen te werken rond 11 UEFA-competities, waaronder de UEFA Champions League, de UEFA Europa League, Europa Conference League én alle vrouwencompetities, toont hun toewijding om alle niveaus van het voetbal in heel Europa te ondersteunen. Dankzij de digitale expertise van Just Eat Takeaway.com kunnen fans op een eenvoudige manier eten bestellen terwijl ze naar de grootste sterren van het Europese voetbal kijken die voor de titel strijden in enkele van 's werelds belangrijkste club- en nationale competities."

"Het zijn enorm boeiende tijden voor het snelgroeiende vrouwenvoetbal. We zijn daarom verheugd dat Just Eat Takeaway.com de komende vier jaar ook het vrouwenvoetbal als prioriteit ziet", aldus Nadine Kessler, UEFA-chef van het vrouwenvoetbal.

“Onze strategie is om onze premium merken te koppelen aan de premium sportevenementen van de wereld”, zei Jitse Groen, CEO en oprichter van Just Eat Takeaway.com. “Het is met name belangrijk voor ons om zowel de mannen als de vrouwentoernooien te sponsoren. Ons merk is voor iedereen, en dat moet sport ook zijn. We delen die doelstelling met UEFA.”

Just Eat Takeaway.com heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en is in korte tijd een van de leidende maaltijdbezorgdiensten geworden. Het bedrijf is in 23 landen actief.

Op de foto (v.r.n.l.): Jitse Groen (CEO), Marijn Luchtman (global head of sponsorship) en Maurine Alma (CMO) bij Just Eat Takeaway.com