Just Eat Takeaway verlengt sponsorcontract met UEFA

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, verlengt haar partnership met de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League tot 2027, waarmee het totale aantal UEFA-competities dat het bedrijf ondersteunt op 11 komt. Het contract met alle vrouwencompetities, dat vijf competities omvat, loopt tot 2025 en heeft een andere contractcyclus.

Met de sponsorverlenging blijft Thuisbezorgd.nl één van de meest prominente sponsors van de grootste toernooien in het Europese voetbal, met sponsorrechten voor de UEFA Super Cup, UEFA Futsal Champions League en UEFA Youth League die zijn opgenomen in de driejarige overeenkomst.

In de samenwerking staat de ambitie om een prettige 'match day' ervaring te creëren centraal, door de opwinding van eten en voetbal samen te brengen, ondersteund door promoties en initiatieven die de betrokkenheid stimuleren. Op UEFA wedstrijddagen tijdens het seizoen 2022-23 verkocht Just Eat Takeaway.com genoeg pizza's om een gemiddeld sportstadion 200 keer te vullen.

Het vernieuwde contract blijft de naamsbekendheid van Thuisbezorgd.nl vergroten, van de LED-borden tijdens de wedstrijd langs het veld en de achtergrondborden voor media-interviews tot exclusieve activeringsmogelijkheden. Ook zijn uitzendsponsoring voor de UEFA Champions League en premium merk exposure tijdens de wedstrijden in de UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League inbegrepen.

"We zijn ontzettend enthousiast om onze dynamische samenwerking met Just Eat Takeaway.com voort te zetten als de officiële partner voor het bezorgen van maaltijden tijdens de UEFA clubcompetities voor mannen", zegt Guy-Laurent Epstein, marketing directeur van UEFA. "Hierdoor kunnen fans nog meer genieten van de match day door hun lievelingsmaaltijden te laten bezorgen door Just Eat Takeaway, zodat ze geen seconde van de actie hoeven te missen. We gaan ook door met gezamenlijke initiatieven ter ondersteuning van de missie van de UEFA om onze evenementen en wedstrijden duurzamer en milieuvriendelijker te maken."

Voetbal en bezorging van eten passen perfect bij elkaar", zegt Susan O'Brien, VP Brand bij Just Eat Takeaway.com. "We zijn erg trots op onze samenwerking met UEFA, omdat het ons een unieke kans biedt om in contact te komen met voetbalfans die hun favoriete eten rechtstreeks op onze lokale platforms kunnen bestellen, terwijl ze kijken naar de wedstrijden van hun favoriete teams tijdens de belangrijkste Europese voetbaltoernooien. De samenwerking blijft fantastische resultaten opleveren voor ons merk en zorgt voor zichtbaarheid, herkenning en een positieve perceptie van Just Eat Takeaway.com in onze markten wereldwijd."