KLM verlengt titelsponsoring KLM Open

KLM heeft zich voor nog eens drie jaar verbonden als titelsponsor van het KLM Open.

Het toernooi van de European Tour telt mee voor de ‘Race to Dubai’ en wordt dit jaar van 20-23 augustus op de Kennemer Golf & Country Club gespeeld.

KLM was in de jaren tachtig al tien jaar hoofdsponsor van het belangrijkste golfevenement van Nederland. Sinds 2004 is KLM weer hoofdsponsor en promotor van het Dutch Open. 'We zijn het KLM Open ingestapt met de intentie om het toernooi te laten groeien en uit te bouwen,' licht Bram Gräber, directeur KLM Nederland, toe. 'We geloven dat er nog steeds muziek in golf zit, kijk maar eens naar onze landgenoten op de Tour dit jaar. Samen met THIS IS GOLF en onze partners ABN AMRO en KPMG is er een evenement van formaat ontstaan waar wij absoluut in geloven en dat perfect past bij ons merk en onze klanten.'

Net als vorig jaar zal het prijzengeld 1,8 miljoen euro bedragen. 'In deze economische moeilijke tijden is daar zeker discussie over geweest. Dit bedrag is ook niet vanzelfsprekend, maar als je voor kwaliteit kiest, kun je geen stap terug zetten. We kiezen ervoor om onze sponsoractiviteiten optimaal te focussen op het KLM Open. Liever een activiteit goed doen dan vijf half. We zijn als KLM ook echt betrokken bij dit evenement', zegt Gräber.

'We zijn trots dat het KLM Open weer zo’n belangrijke plaats heeft ingenomen op de kalender van de European Tour,' aldus toernooidirecteur Daan Slooter. 'Het toernooi is voor golfend Nederland van onschatbare waarde en daarom is het zo belangrijk dat KLM zich nogmaals voor drie jaar heeft gecommitteerd, zeker in deze tijden'.