KNSB reageert op berichtgeving omtrent KPN

KPN overweegt om na de Olympische Spelen van Pyeongchang haar eigen schaatsploeg op te richten en te stoppen als hoofdsponsor van de KNSB meldt de Telegraaf vandaag. Volgens de KNSB ligt het genuanceerder.

Olivier Smit, commercieel directeur KNSB, reageert resoluut: "In de gesprekken van KPN en KNSB over de sponsorstrategie en samenwerking na de Spelen liggen alle opties open. De KNSB wil in de toekomst naar een duurzamer commercieel model met meerdere gelijkwaardige partners. Ons uitgangspunt is een duurzame schaatssport te creëren waarbij we met meerdere partners de sport in de volle breedte willen dragen, zowel breedte- als topsport. Dit betekent een gelijkwaardige verdeling en toegevoegde waarde voor alle stakeholders en partners binnen het schaatsen. Er is absoluut geen sprake van dat KPN overweegt te stoppen als partner. Recentelijk zijn er gesprekken opgestart met KPN om te kijken wat hun rol in de toekomst zal zijn, waarbij KPN zeker partner in het schaatsen zal blijven.”

KPN is in het huidige contract hoofdsponsor van de KNSB tot en met de Olympische Spelen in 2018. Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN: "We zijn nu met elkaar in gesprek over de periode na de Spelen in 2018. Ook in de toekomst wil KPN graag partner in het schaatsen blijven en samen met de KNSB kijken naar wat de optimale vorm is, passend bij het nieuwe commerciële model, waarin top- en breedtesport beide een belangrijke rol spelen.”

Deze aanpak past in het advies van de expertgroep ‘Duurzame inrichting van de schaatssport'' waarin alle stakeholders worden opgeroepen om samen een duurzaam model te ontwikkelen voor de schaatssport.