KNVB en Gillette starten Scout van Oranje

De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Procter & Gamble, hebben een langdurige overeenkomst gesloten binnen het KNVB fandomein.

Met de samenwerking willen beide partijen voetbalfans door het hele land dichterbij het Nederlands elftal brengen en verbindt Gillette zich aan de top van het Nederlandse voetbal. Ronald Koeman, bondscoach van het Nederlands elftal, gaat dit nieuwe hoofdstuk binnen het fandomein bepalen en wordt onder ‘The best Koeman can get’ het gezicht van het nieuwe initiatief: Gillette Scout van Oranje.

Binnen het fandomein wil de KNVB met een netwerk van partners vernieuwde programma’s en evenementen starten, om zo een sterke verbinding te behouden met haar voetbalfans en hen op allerlei manieren te binden en verrassen. De lancering van het platform ‘Gillette Scout van Oranje’ is het begin van de langdurige samenwerking tussen het KNVB fandomein en Gillette. Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB: "De KNVB heeft de ambitie om Oranjefans en het Nederlands elftal dichtbij elkaar te brengen en te houden. In samenwerking met partners kunnen we naast de activiteiten die KNVB onderneemt een extra boost aan die doelstelling geven. Met het partnership met Gillette hebben we een ontzettend mooie manier gevonden om dichtbij Oranje te komen. Door het oprichten van het platform ‘Gillette Scout van Oranje’ en het oproepen van fans om hun favoriete selectie samen te stellen en aan Ronald Koeman door te geven, brengen we fans en spelers bij elkaar. Veel dichter bij het elftal kun je bijna niet komen.”

Scout van Oranje

Om Oranje en fans dichter bij elkaar te brengen en Koeman te helpen zich te kwalificeren voor EURO 2020, introduceert Gillette in samenwerking met de KNVB het platform ‘Gillette Scout van Oranje’. 17 miljoen bondscoaches zien meer dan één, dus slaan Gillette en de KNVB de handen ineen en roepen ze Nederlandse voetbalfans op om de Oranje-internationals en kandidaat-internationals gedurende het seizoen nauwlettend te blijven volgen en te scouten. Iedere interlandperiode krijgen 7 scouts de kans en de opdracht om na een ontmoeting met Koeman een international uit Koemans voorselectie te ‘scouten’ bij hun club in Nederland of Europa. Onderzoek, uitgevoerd door EenVandaag en waar 25.000 mensen aan hebben deelgenomen, toont aan dat meer dan de helft van de respondenten verwacht dat Nederland zich plaatst voor het EK. Van de ondervraagden heeft 72% procent vertrouwen in Ronald Koeman als bondcoach van het Nederlands elftal. "Met Oranje gaan we er alles aan doen om ons te kwalificeren voor EURO 2020. Het WK hebben we helaas moeten missen, maar nu begint iedereen weer op nul. Samen met de KNVB en Gillette ben ik benieuwd naar de mening van alle voetbalfans, wie zouden zij selecteren voor Oranje?”, aldus Ronald Koeman.

Sportmarketingbureau SportVibes is verantwoordelijk voor de totstandkoming van de partnerships met KNVB en Ronald Koeman. Daarnaast ontwikkelde het bureau het concept, het digitale platform en de fanactivatie.