Lidl breidt haar betrokkenheid bij het Europese vrouwenvoetbal verder uit en verlengt het succesvolle partnerschap met de UEFA tot 2030. Met dit langdurige partnerschap bouwt Lidl voort op het succes van de UEFA Women’s EURO 2025, waarmee wereldwijd meer dan 400 miljoen fans werden bereikt. Daarmee onderstreept de retailer haar ambitie om via sport bij te dragen aan gezondheid, bewustwording en gelijke kansen.
Het vernieuwde UEFA-partnerschap in het vrouwenvoetbal omvat de volgende toernooien:
Een belangrijk onderdeel van het partnerschap is de terugkeer van de geliefde Lidl Kids Team-ervaring tijdens de UEFA Women’s EURO 2029. Kinderen krijgen hierbij de kans om hand in hand met internationale voetbalsterren het veld op te lopen. Een ervaring die jonge fans en toekomstige sporters blijvend inspireert.
De basis voor deze verlengde samenwerking is gelegd tijdens de zeer succesvolle toernooien van de afgelopen jaren. Tijdens de UEFA Women’s EURO 2025 was Lidl aanwezig in alle acht gaststeden en stadions. Het toernooi was een enorm succes, met meer dan 650.000 fans op de tribunes en een wereldwijd bereik van ruim 400 miljoen kijkers.
Guy-Laurent Epstein, uitvoerend directeur marketing van de UEFA: “We zijn verheugd om voort te bouwen op onze succesvolle samenwerking met Lidl - een merk dat de waarden en langetermijnvisie van de UEFA voor vrouwenvoetbal deelt. De komende vijf jaar zullen we blijven samenwerken om de kracht van het vrouwenvoetbal in te zetten om gemeenschappen te inspireren, een gezonde levensstijl te bevorderen en bijzondere fanervaringen te bieden."
Met diverse merkactivaties stimuleerde Lidl een gezonde leefstijl: zo werden in Fan Zones en bij stadions 269.950 fruitbekers uitgedeeld. Daarnaast introduceerde Lidl het Awareness Team. Dit team, bestaande uit 57 Lidl-medewerkers zorgde op locatie dat iedere supporter zich welkom, veilig en gerespecteerd voelde. Daarmee gaf Lidl invulling aan waarden als vertrouwen en respect.
Vrouwenvoetbal verdient dezelfde mate van betrokkenheid, merkactivatie en fanbeleving als mannenvoetbal. Lidl hoopt zo de waardering en zichtbaarheid van vrouwenvoetbal te vergroten.