Lidl wordt official partner UEFA EURO 2024

UEFA en supermarktketen Lidl hebben een meerjarige partnerovereenkomst getekend waarmee Lidl de official partner van UEFA EURO 2024 is geworden, inclusief de kwalificatiewedstrijden in aanloop naar het toernooi.

Van 14 juni tot 14 juli 2024 komen de beste nationale teams van Europa in Duitsland bij elkaar om er in tien verschillende steden te strijden voor de titel van Europees Kampioen. De European Qualifiers worden gespeeld tussen maart 2023 en maart 2024 om uiteindelijk te bepalen welke landen in de 51 wedstrijden van het eindtoernooi om de titel zullen strijden.

Als Official Partner ondersteunt Lidl, een van de toonaangevende retailers in Europa, zowel de European Qualifiers als het slottoernooi in 2024. Het partnerschap is een logische keuze laat Lidl weten: "Lidl telt momenteel meer dan 12.000 winkels in 31 landen, waaronder 30 landen in Europa. En net zoals voetbal elke dag miljoenen mensen verbindt en entertaint, is Lidl een betrouwbare partner voor miljoenen klanten bij hun dagelijkse boodschappen."

"We zijn verheugd om deel uit te maken van een evenement dat zowel onze klanten als onze medewerkers in de verschillende landen weet te fascineren. Net zoals onze producten voor iedereen beschikbaar zijn, willen we eraan bijdragen dat UEFA EURO 2024 een belevenis is voor iedereen, bijvoorbeeld in onze Lidl Fan Zones. Veel Lidl landen zullen met ons meejuichen en hoe bijzonder is het dat het slottoernooi wordt gehouden in het land waar Lidl ooit is gestart”, aldus Erik van den Hoogen, directeur inkoop en marketing Lidl Nederland.

Lidl wil dit partnerschap ook aangrijpen om het belang van vers fruit en verse groenten, alsook de voordelen van sport en beweging te benadrukken voor een actieve en gezonde leefstijl. Wat we eten en hoe vaak we bewegen heeft een enorme impact op onze gezondheid, maar ook op het milieu. Daarom ontwikkelt Lidl haar producten op basis van het Planetary Health Diet. Zo helpt de supermarkt haar klanten bewust te kiezen voor gezonde en duurzame voeding.

UEFA Marketing Director Guy-Laurent Epstein verklaarde: “UEFA is trots om Lidl te verwelkomen als partner van de European Qualifiers en UEFA EURO 2024. Lidl’s wereldwijde aanwezigheid zal in aanzienlijke mate een positieve bijdrage leveren aan wat opnieuw een onvergetelijke competitie zal worden. We kijken er ook naar uit om samen een goede gezondheid en welzijn te promoten als gedeelde welzijnswaarden van Lidl en UEFA.”

De weg naar UEFA EURO 2024 in Duitsland begint op donderdag 23 maart met de eerste wedstrijddag van de kwalificatieronde. Naast Lidl zijn ook adidas, Alipay, Atos, Engelbert Strauss en Vivo official sponsor van UEFA EURO 2024. adidas, Alipay en Atos zijn official sponsor van de kwalificatiewedstrijden. Het eindtoernooi, waaraan 24 landen meedoen, vindt plaats van 14 juni tot 14 juli 2024 in Duitsland.


Foto: UEFA/Getty Images