De Belgische bedrijven Golazo en Lotus Bakeries kondigen een partnership aan, waarbij Lotus Bakeries vanaf 1 juli 2025 gedurende drie jaar partner wordt van 40 recreatieve loopevenementen in België, Nederland en Frankrijk. Binnen deze samenwerking zet Lotus Bakeries haar 'better-for-you merken' TREK en nākd centraal, die beide perfect aansluiten bij de actieve doelgroepen die sport- en gezondheidsbedrijf Golazo met zijn evenementen bereikt.
In elk land wordt Lotus Bakeries titelpartner van toonaangevende loopevenementen van Golazo: de TREK Antwerp Marathon in België, de TREK Singelloop Utrecht in Nederland en La Parisienne by nākd in Frankrijk. Bovenop die titelpartnerships is Lotus Bakeries hoofdsponsor van de Stadsloop Gent en de 10 Mijl van Gent in België, en de Vestigingloop Den Bosch en Marathon Eindhoven in Nederland. Tot slot is Lotus Bakeries partner van 21 andere loopevenementen in België, 10 in Nederland en 2 in Frankrijk, en bereikt met deze evenementen elk jaar meer dan 600.000 lopers over de drie landen heen. Letterlijk, want tijdens de events wordt iedere deelnemer beloond met een TREK of nākd reep. Naast loopevents zal Lotus Bakeries ook aanwezig zijn op heel wat bekende wandelevenementen van Golazo in België en Nederland.
“Vandaag is bijna 20% van de bevolking actief bezig met lopen of wandelen, en per deelnemer staan er gemiddeld 2 à 3 supporters langs het parcours,” zegt Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries. “Daardoor genereert elk event een bijzonder groot bereik, zowel onder actieve sporters als hun omgeving. Voor onze merken betekent dit een unieke kans om in een relevante context aanwezig te zijn bij een brede groep consumenten die bewust bezig is met gezondheid.”
De samenwerking tussen Golazo en Lotus Bakeries brengt twee partijen samen met een gedeelde visie op gezondheid en een actieve levensstijl. Golazo is onder andere organisator van honderden recreatieve sportevenementen en één van Europa’s grootste spelers op het vlak van sport en gezondheid. Lotus Bakeries speelt met haar better-for-you segment in op de groeiende vraag naar natuurlijke, gezonde en lekkere snacks.
Voor Bob Verbeeck, CEO van Golazo, is het logisch dat beide bedrijven elkaar vinden: “Lotus Bakeries en Golazo streven hetzelfde na: mensen op weg zetten naar een actieve en gezonde levensstijl. Naast beweging is voeding – en dus ook sportvoeding voor en tijdens de inspanning – daarin een wezenlijk onderdeel. We bieden via deze evenementen Lotus Bakeries toegang tot de vele lopers en wandelaars en onze deelnemers tot de gezonde snacks van Lotus Bakeries. Bovendien doet het ons erg veel plezier om dergelijke omvangrijke en unieke samenwerking – meerdere jaren, meerdere landen – te kunnen opzetten met één van de meest succesvolle Belgische bedrijven met ook internationale naam en faam.”