Mascot Workwear van hoofdsponsor naar rugsponsor bij Roda JC

Mascot Workwear was de afgelopen drie jaar hoofdsponsor bij Roda JC, maar doet nu een stapje terug. Het Deense familiebedrijf zal komend seizoen op de rug van de club prijken.

Die plek op de rug was vrij omdat begin dit jaar Medisana uit onvrede over het toenmalige beleid bij de club besloot niet langer als rugsponsor te willen fungeren.

“Na 3 jaar hoofdsponsor te zijn geweest werd het tijd om het hoofdsponsorschap over te dragen aan een ander, maar we wilden hoe dan ook goed bij deze club betrokken blijven”, vertelt Danny Bonn, Market Director Benelux van Mascot Workwear.

Het 2-jarig contract als hoofdsponsor werd vorig jaar met nog een jaar verlengd, ondanks de degradatie het jaar eerder. “Als we verbintenissen aangaan, lopen we er ook niet van weg,” aldus Bonn. “We voelden ons op onze plek en waren daarnaast ook gewoonweg nog niet klaar bij de club en nog steeds niet”. En nu dan de plek op de achterkant van het Roda JC-tenue.
Ondertussen heeft Bonn samen met zijn collega’s genoeg meegemaakt bij de club tijdens hun sponsorschap bij de Kerkradenaren. Echter vinden ze het nog altijd ‘thuiskomen’ in Kerkrade. “We konden natuurlijk stoppen, maar we willen graag verder en betrokken blijven bij de club. Ook in de Keuken Kampioen Divisie hebben we onze doelstellingen behaald.

Foto: Mascot Workwear

Mijnstreek

Waarom Mascot zo graag bij de club Roda JC wil blijven als een van de belangrijkste sponsoren? Daar kan Bonn een goed antwoord op geven: “De Mijnstreek is van oudsher een streek met veel industrie en handarbeid. Juist die mensen hebben veel functionele werk- en veiligheidskleding nodig. En dat kunnen wij hen aanbieden,” aldus Bonn.

“Omdat Mascot graag zichtbaar wil blijven in deze streek, is de samenwerking niet alleen voor Roda JC vruchtbaar, maar ook voor Mascot zelf”. Bonn vertelt dat Mascot namelijk zijn commerciële doelstellingen goed weet te behalen: “De omzetgroei in (Zuid-)Limburg heeft duidelijk aangetoond dat de samenwerking met Roda JC heeft gewerkt”. De reden daarvan, schetst Bonn, is onder andere de naamsbekendheid via Roda JC. “Fans herkennen onze bedrijfsnaam sneller en hebben er ook een positief gevoel bij en dit zien we terug in de omzetontwikkeling in de regio”. De Mascot Showroom blijft uiteraard ook.

Guido Aben, Head of Sales Roda JC, is erg trots met de vernieuwde samenwerking met Mascot: “De afgelopen drie seizoenen hebben we nauw samengewerkt met Mascot om onze gemeenschappelijke doelstellingen te realiseren. Het doet me goed om te vernemen dat een internationale partij als Mascot besloten heeft om door te gaan met Roda JC. Wij danken Mascot voor het vertrouwen en kijken uit naar onze vernieuwde samenwerking”.

Mascot Workwear is ook partner van Ajax en was vorig seizoen in de vierde en beslissende periode van de Keukenkampioendivisie de nieuwe shirtsponsor van Almere City FC.