Mastercard verlengt UEFA Champions League partnership

Mastercard heeft zijn sponsoring van de UEFA Champions League verlengd voor de periode 2021-2024. De samenwerking tussen UEFA en Mastercard begon in 1994. De overeenkomst omvat ook sponsorrechten voor de UEFA Super Cup in 2021, 2022 en 2023.

“Continuïteit is essentieel bij het bouwen van succesvolle partnerships. We zijn dan ook blij dat Mastercard heeft verlengd, met name in deze onzekere tijden voor de fans en de sport”, zei Guy-Laurent Epstein, UEFA marketing directeur. “Samenwerken met een wereldwijd merk als Mastercard geeft veel voordelen en mogelijkheden voor UEFA. We kijken er naar uit om met een leidend technologiebedrijf dat Mastercard is verder te werken. Zeker omdat de rol van digitale bedrijven steeds belangrijker wordt in het bouwen van sterke verbindingen met een wereldwijd publiek.”

Mastercard heeft afgelopen 25 jaar veel ‘priceless’ belevingen gecreëerd voor fans over de hele wereld. Het zal ook de komende jaren kinderen de mogelijkheid bieden om Player Mascotte te worden, zowel virtueel als, op termijn, weer fysiek. In samenwerking met UEFA Foundation for Children, hebben jongeren die lijden aan levensbedreigende ziektes de mogelijkheid gehad om de sterren uit de UEFA Champions virtueel te ontmoetten op het moment dat ze het stadion binnen komen. Mastercard zal in het nieuwe seizoen ook de virtuele player mascotte blijven activeren.

Mark Barnett, president van Mastercard Europe, liet weten: “Belangrijke sportevenementen zijn een geweldige manier voor ons om via hun passie direct contact te hebben met fans over de hele wereld.”

Mastercard is na Heineken de tweede partner die zich als sponsor verbonden heeft aan de komende periode 2021-2024 van de UEFA Champions League.

Kijk hier de 'priceless' hartslag connectie van Mastercard: Kid Beats