Meerjarige samenwerking Dafne Schippers en Ziggo

Ziggo en Dafne Schippers hebben een overeenkomst getekend voor een meerjarige samenwerking. Ziggo steunt Dafne Schippers in haar ambitie om de snelste vrouw ter wereld ooit te worden.

De succesvolle atlete zal onder andere te zien zijn in de campagnes van Ziggo en op Ziggo Sport, de gratis sportzender op kanaal 14 voor alle Ziggo klanten.

Ziggo Sport zal de Diamond League wedstrijden waar Dafne aan meedoet in 2016 en 2017 uitzenden. Ook zal Dafne regelmatig te gast zijn in Peptalk, de wekelijkse talkshow op maandagavond met Jack van Gelder en Frank Evenblij. De wereldkampioene op de 200 meter en winnares van de zilveren medaille op de 100 meter was al te zien in de eerste uitzending van Peptalk.
Schippers wordt ook gesponsord door Nike, AA-Drink, NS en Volkswagen/Gazelle.

Dafne Schippers is blij met het partnership: "De samenwerking met Ziggo geeft mij de mogelijkheid me volledig op mijn sport te concentreren. Ik vind het geweldig dat atletiek ook uitgebreid onder de aandacht wordt gebracht op Ziggo Sport.”
Commercieel directeur Peter Dorr van Ziggo is eveneens tevreden met deze aanwinst: "Dafne is nu al een icoon in de Nederlandse topsport, die volledig zichzelf is en haar eigen weg kiest. Het is geweldig om haar straks in onze campagnes en op ons kanaal te zien schitteren. Dafne is nu al een icoon in de Nederlandse topsport."

Behalve de Formule 1 wedstrijden en het internationale topvoetbal uit Spanje en - vanaf augustus - ook Engeland, zullen dus ook de topduels bij atletiek te zien zijn. Klanten van Ziggo kunnen Ziggo Sport in HD kijken op alle schermen: TV, laptop, PC, tablet of smartphone. Komende maanden staat een aantal onderscheidende activaties en campagnes vanuit Ziggo met Dafne op stapel richting Rio. Het partnership tussen Ziggo en Dafne Schippers wordt begeleid door Marcel Beerthuizen (big plans) en Kumpany.