Mercedes-Benz breidt paardensportsponsoring uit

Mercedes-Benz is de komende drie jaar Legacy Partner van het CHIO Rotterdam en breidt hiermee haar verbondenheid met grote paardensportevenementen verder uit.

Het partnership werd op 20 april jl. bekrachtigd door Martin Hegeman, divisiedirecteur Mercedes-Benz Cars en Frans Lavooij, voorzitter van het CHIO Rotterdam.

De relatie tussen Mercedes-Benz en het CHIO Rotterdam gaat ver terug. De Mercedes-Benz dealers uit de regio maken al jaren gebruik van de CHIO hospitality. Nu Mercedes-Benz Legacy Partner is, worden de komende drie jaar pisteauto’s voor het ombouwen van de parcoursen en de VIP shuttles voor de gasten geleverd. Ook statisch zijn er op het CHIO terrein diverse Mercedes-Benz modellen te bewonderen, met dit jaar als primeurs de onlangs geïntroduceerde nieuwe G-Klasse en de nieuwe generatie GLK.

“Het CHIO prijst zich gelukkig met een zeer loyale groep sponsors, maar het is bijzonder als een toonaangevend merk, juist in deze economisch wat moeilijker tijden, de zakelijke mogelijkheden van het CHIO ziet en zich nog sterker aan het evenement wil verbinden”, aldus Frans Lavooij.

Ook Martin Hegeman kijkt uit naar de verder uitgebreide samenwerking. “Voor ons is het CHIO Rotterdam een perfecte mogelijkheid het beste van onze voertuigen te laten zien. Zakelijk gezien is het interessant om een goede relatie met de andere business partners op te bouwen, die net als wij het CHIO en de paardensport een warm hart toe dragen.”

“Wij zijn heel blij dat Mercedes de overstap heeft gemaakt van sponsor naar de exclusieve groep Legacy Partners die zich aan het CHIO Rotterdam gecommitteerd heeft”, zegt Leendert Bikker, bestuurslid CHIO en verantwoordelijk voor het sponsorbeleid. “Met deze groep Legacy Partners werken we nauw samen aan de lange termijn strategie van ons evenement. Ik kijk er naar uit om met deze nieuwe partner aan de slag te gaan.”

Foto: CHIO Rotterdam