Mitsubishi Electric en KNVB trappen tweede Groene Clubweken-campagne af

Vandaag trappen Mitsubishi Electric en de KNVB af voor de tweede editie van De Groene Clubweken. Daarmee geven ze invulling aan de groeiende vraag naar duurzaamheidsoplossingen voor voetbalclubs in Nederland.

De lancering van deze campagne gaat gepaard met de publicatie van een onderzoek, waar onder andere uit blijkt dat voetbalclubs in de komende jaren te maken krijgen met aanzienlijke kostenstijgingen voor elektriciteit, water, gas en afvalverwerking. Hierdoor kunnen de contributies in zes jaar tijd met 75% stijgen. Met De Groene Clubweken willen Mitsubishi Electric en de KNVB, met de hulp van energietrainer John Williams, de aandacht voor duurzaamheid bij voetbalclubs verder verhogen en invulling geven aan de behoefte die over dit onderwerp leeft bij verenigingen. Tijdens De Groene Clubweken zijn drie premium warmtepompen van Mitsubishi Electric te winnen, elk ter waarde van €30.000.

"We merken dat clubbestuurders veel vragen hebben en voor grote uitdagingen staan. Wat is wijsheid? Hoe zorgen we ervoor dat we de juiste investeringen doen om sport toegankelijk te houden voor al onze leden, in alle sociaaleconomische klassen? Daarom zijn we De Groene Clubweken samen met de KNVB gestart. Om clubs te helpen de juiste stappen te nemen,” zegt Erwin Bonis, Marketing Manager bij Mitsubishi Electric, duurzaamheidspartner van de KNVB.

De crossmediale campagne richt zich de komende vier weken primair op clubbestuurders en voetballiefhebbers. Het bereik wordt opgebouwd met een paid, owned en earned mediastrategie. Bovendien maken clubs tijdens De Groene Clubweken kans om één van de drie premium warmtepompen van Mitsubishi Electric te winnen, elk ter waarde van €30.000.

Tijdens de eerste Groene Clubweken bleek dat het gesprek over dit onderwerp van belang is. Daarom worden ook vijf Groene Clubavonden bij amateurclubs in het land georganiseerd, om alle vragen van clubs die betrekking hebben op verduurzamen te beantwoorden. Tijdens deze avonden ligt de focus op actuele thema's zoals energieverbruik, subsidies, de overstap naar een warmtepomp, het gebruik van single-use plastic en de toekomstbestendige vereniging.

De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door Players United, voetbalmarketing- en activatiebureau. De communicatieve ondersteuning en PR worden verzorgd door strategisch communicatiebureau KOROKI Communications.