Munt Hypotheken opnieuw rugsponsor ADO Den Haag

ADO Den Haag heeft ook voor komend seizoen MUNT Hypotheken aan zich weten te binden als shirtsponsor. De naam van de hypotheekverstrekker staat vanaf de eerste thuiswedstrijd tegen FC Utrecht op 4 augustus wederom op de achterkant van het geel-groene tricot.

De onafhankelijke Nederlandse hypotheekaanbieder MUNT Hypotheken was vorig jaar, in de tweede seizoenshelft, ook al voor zestien wedstrijden shirtsponsor. Ellen Hensbergen, directeur van MUNT Hypotheken, heeft de sponsoring tot dusver ervaren als een doorslaand succes: “Wij hebben onszelf vorig jaar ten doel gesteld om MUNT nog nadrukkelijker te koppelen aan Den Haag en haar regio. Dat is gelukt. Nu willen wij dat succes, samen met ADO Den Haag, in het komende seizoen doortrekken en verder uitbouwen. Vandaar dat wij ons nu ook echt voor het hele seizoen 2019/2020 aan deze mooie club verbinden.”

Ook ADO Den Haag is blij dat MUNT Hypotheken volgend seizoen weer op het shirt van de club prijkt. “Allereerst hebben we afgelopen jaar met MUNT achterop het linkerrijtje van de Eredivisie behaald. Daarnaast is MUNT een echt Haags bedrijf met landelijke invloed en dat is voor een club als de onze niet onbelangrijk”, aldus Manager Commerciële Zaken Remco van der Veen van ADO Den Haag. Om het sponsorschap kracht bij te zetten zullen de spelers van ADO Den Haag na afloop van vrijwel elke thuiswedstrijd elf ballen met daarop MUNT én ADO Den Haag het publiek in schieten.

Uitgangspunt van de hernieuwde samenwerking is om nog meer nadruk te gaan leggen op het ondersteunen van maatschappelijke organisaties bij het realiseren van hun doelen. Stichting ADO Den Haag in de Maatschappij speelt dus binnen de sponsorovereenkomst met MUNT een sleutelrol.
Naast financiële middelen, kennis en enthousiasme stelt MUNT Hypotheken ook een flink aantal ballen beschikbaar bij sociale projecten in de regio Haaglanden. “MUNT gelooft echt in de boodschap dat sport mensen samenbrengt. Sport en voetbal zijn de grootste verbinders van het land. Dit zijn waarden die uitstekend aansluiten bij onze organisatie en het merk MUNT”, zegt Ellen Hensbergen.