Nederlandse Loterij, Heineken en Rabobank partners TeamNL

Met de ondertekening door Nederlandse Loterij kort voor aanvang van de WK-shorttrack in Rotterdam, is er een Partner van de Nederlandse Sport bijgekomen.

Partners van de Nederlandse sport zijn ook partners van TeamNL. Het gaat naast Nederlandse Loterij om Rabobank en Heineken. Samen met FILA als kledingpartner en Toyota als global automotive sponsor van IOC, moeten zij bijdrage aan de successen van TeamNL op EK’s, WK’s en de Spelen. Partners van de Nederlandse sport zijn ingegaan op een gezamenlijke propositie van NOC*NSF en 26 sportbonden.

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: "Met de aansluiting van Nederlandse Loterij als Partner van de Nederlandse Sport hebben we vandaag een belangrijke stap gezet. Met aan de ene kant NOC*NSF samen met meer dan 25 sportbonden en aan de andere kant sterke Partners van de Nederlandse Sport, komt een ongekende samenwerking op gang waardoor TeamNL en de Nederlandse samenleving 365 dagen per jaar aan elkaar verbonden zullen zijn.”

Thomas van Schaik, Manager Marketing Communicatie en Sponsoring NOC*NSF: "TeamNL zet nadrukkelijk in op de verbinding met sportfans. Fans kunnen de sporters makkelijker dan ooit ontmoeten en volgen via de verschillende online TeamNL-kanalen. TeamNL brengt sporters en fans, sportbonden en fans, sponsoren en fans &n sporters onderling dichter bij elkaar. Daarnaast speelt TeamNL ook een belangrijke maatschappelijke rol en zal het een actieve bijdrage leveren aan events en verenigingen en ook een rol spelen in maatschappelijke projecten.”

Theo Fledderus, directeur/bestuurder van de KNSB: ”Dit is een nieuwe stap in de samenwerking tussen sportbonden, NOC*NSF en bedrijfsleven, maar ook tussen sportbonden onderling. Via TeamNL presenteren we ons als de gezamenlijke sport van Nederland. Bedrijven die de Nederlandse sport een warm hart toedragen kunnen zich verbinden en daarmee ook de sport verder helpen. Samen gaan we zorgen dat onze fans de volle breedte van de Nederlandse sport nog beter kunnen ervaren en beleven. Samen maken we zo de Nederlandse sport nog beter, mooier en sterker.”

Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij is een belangrijke financier van de Nederlandse Sport. De jaarlijkse afdracht is onmisbaar bij het organiseren van de sport in Nederland, voor groot en klein, in de volle breedte tot in de top en voor iedere doelgroep.
Niels Onkenhout, CEO Nederlandse Loterij: "Nederlandse Loterij gaat voor een gelukkig en gezond Nederland. Nederlandse Loterij omarmt TeamNL en we activeren het binnen zowel top,- breedte,- als gehandicaptensport. Als oer-Hollands bedrijf maken wij zo de Nederlandse topsport en TeamNL zichtbaar voor heel Nederland, het hele jaar door. Nederlandse Loterij sluit graag aan bij de inspiratie, de trots en het nationale gevoel dat TeamNL op belangrijke sportevenementen zoals de Olympische en Paralympische Spelen teweeg kan brengen. We zeggen niet voor niets: Waar heel Nederland wint!”

Het Holland Heineken House zal volgend jaar bij de Winterspelen in Korea in Gangneung staan. Heineken en NOC*NSF kiezen voor Gangneug in plaats van Pyeongchang om dichtbij de schaatsbaan te zitten. Medio mei/juni worden meer details naar buiten gebracht.