NN Group titelsponsor eerste Den Haag Urban Trail

Een uniek hardloopevenement, de Den Haag Urban Trail, start zijn eerste editie op zondag 3 juli met NN Group als titelsponsor.

De NN Den Haag Urban Trail is uniek omdat deelnemers 10 kilometer mogen hardlopen op locaties die daarvoor normaal gesproken niet toegankelijk zijn, zoals de Koninklijke Schouwburg en het Binnenhof. Cultuur en sport worden op deze manier aan elkaar verbonden. Maximaal 5.000 deelnemers kunnen zo de ‘schoonheid’ van Den Haag op een andere en vooral bijzondere manier ontdekken.

Remco Barbier (hoofd Branding NN Group): "Het sportsponsorbeleid van NN richt zich op hardlopen omdat deze sport door alle leeftijden over de hele wereld op verschillende niveau’s wordt beoefend. Hardlopen sluit aan bij ons doel om bij te dragen aan de gezondheid en het welzijn van mensen. NN gelooft met de Urban Trail een nieuwe doelgroep te bereiken en hen te motiveren om sportief bezig te zijn."

Mario Kadiks (CEO Golazo Sports en organisator van het evenement): "Vanzelfsprekend zijn wij enorm trots met deze gerenommeerde en gecommitteerde sponsor. NN past uitstekend bij ons en bij de loopsport, dat heeft onze samenwerking tijdens de NN Marathon Rotterdam en de NN CPC Loop Den Haag al bewezen. Samen willen wij mensen meer in beweging brengen en de stad opeen sportieve en vernieuwende manier laten (her)ontdekken."

NN Group is in juli ook partner bij het EK Atletiek in Amsterdam. Verder is men naamgever van een groot aantal hardloopevenementen in Nederland en de rest van de wereld, zoals de NN Marathon Rotterdam en de NN City-Pier-City Loop.