NOC*NSF wil naar 6 Partners in Sport

In het nieuwe Performance 2008-programma van NOC*NSF wil de sportkoepel naar zes Partners in Sport.

Momenteel heeft NOC*NSF nog negen partners en een breedtesportpartner met Coca-Cola. Behalve zes partners wil NOC*NSF voor de komende vier jaar tien suppliers vastleggen. Centraal staat verder dat er voor de sponsors meer samenwerkingsmogelijkheden komen met, met name, de Olympische sportbonden. De toekomstige sponsors betalen ieder 1,2 miljoen euro per jaar. Performance 2008 moet inclusief de bijdrage van de suppliers en van het IOC TOP V-programma over vier jaar 42 miljoen euro opleveren.

Deze week lekte al uit dat NS een van zes nieuwe sponsors wordt. Welke van de huidige partners verlengen is nog niet bekend. Ernst & Young, Randstad en Eneco zullen waarschijnlijk wel hun sponsoring continueren. DSM twijfelt nog, maar zal waarschijnlijk ook bijtekenen als sponsor. T-Mobile is vooralsnog het grootste vraagteken. Mocht het telecombedrijf besluiten om niet te verlengen dan zijn er drie serieuze gegadigden om de zesde plek in te vullen. Daar onder zouden Nashuatec en Coca-Cola horen. Volkswagen, NOS en Heineken moeten in de nieuwe opzet supplier worden.