Nog geen nieuwe naamgever Marathon Eindhoven

Dit jaar is er nog geen nieuwe naamgever voor de Marathon Eindhoven. Wel hebben Marathon Eindhoven en ASML een overeenkomst ondertekend waarmee ASML zich als ‘Innovation Partner’ verbindt aan Marathon Eindhoven.

Met deze samenwerking moet een volgende stap gezet worden in de ambitie om Marathon Eindhoven te ontwikkelen tot meest innovatieve marathon ter wereld.

De Marathon Eindhoven vindt dit jaar voor de 34e keer plaats en heeft de ambitie om uit te groeien tot meest innovatieve marathon ter wereld. De afgelopen jaren zijn diverse initiatieven gestart, onderzoeken en tests uitgevoerd en steeds nieuwe elementen toegevoegd aan het evenement. Het uitgangspunt hierbij is dat hardlopers optimaal worden gefaciliteerd bij een verantwoorde sportbeoefening en dat de beleving rondom het evenement verder wordt vergroot. Innovaties, op technisch-, sociaal- of design- gebied, staan hierin centraal en zullen vanaf nu onder het label ‘Innovation Lab Marathon Eindhoven’ nadrukkelijker worden verbonden en gecommuniceerd. Tevens zal de tag line ‘powered by ASML’ worden toegevoegd aan het eventlogo. De organisatie heeft nog geen opvolger gevonden voor De Lage Landen, dat afgelopen jaren titelsponsor was van de wedstrijd.

Hank Oosterbaan, Manager Arbeidsmarktcommunicatie & sponsoring van ASML: "ASML staat voor technologische innovatie en vooruitgang. Wij zijn al jaren verbonden aan Marathon Eindhoven en er nemen jaarlijks zo’n 400 ASML medewerkers deel. Het is een fantastisch breedtesportevenement in het hart van Brainport Eindhoven en toegankelijk voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of afkomst. Dat vinden wij belangrijk. Wij denken dat we Marathon Eindhoven en haar partners met ons netwerk en onze expertise kunnen helpen om meer innovatieve toepassingen te laten zien en nieuwe innovaties inhoudelijk en financieel te ondersteunen.”

"ASML is een wereldspeler. Het is een van de meest innovatieve bedrijven ter wereld. Wij hopen de Marathon Eindhoven gezamenlijk verder te ontwikkelen tot een van de meest innovatieve marathons ter wereld en zo nog beter aan te sluiten bij het DNA van de stad Eindhoven en de Brainport regio. Zo willen we onze deelnemers jaarlijks blijven verrassen, waardoor ze met nog meer plezier deelnemen. Steeds meer partijen weten ons te vinden om innovaties te testen en onderzoek te doen. De samenwerking met ASML maakt het mogelijk om opnieuw een stap te zetten richting onze ambitie”, aldus Edgar de Veer, directeur Marathon Eindhoven.

Driessen Autogroep
De Marathon heeft de samenwerking met de Driessen Autogroep verlengd. De Driessen Autogroep is voor het twintigste jaar als Automotive sponsor bij het evenement betrokken. François Driessen, directeur Driessen Autogroep, en Edgar de Veer, tekenden een nieuw driejarig sponsorovereenkomst.François Driessen: "Als familiebedrijf zijn we sterk geworteld in de Eindhovense samenleving en dat willen we als sponsor van de Marathon Eindhoven graag uitdragen. Het is een groot evenement, gedragen door en met de stad en met zeer specifieke mobiliteitsbehoeften. Een mooie exposure gelegenheid voor onze 10 merken. We zullen dit jaar middels concept van onze marketingafdeling met trots een interactie aangaan met het publiek op het event. We stellen in deze de deelnemers centraal door toeschouwers en passanten aan te spreken om hun favoriete kandidaat aan te moedigen en te nomineren voor wellness prijzen die de Driessen Autogroep ter beschikking stelt. Het nomineren gebeurt volledig online via social media met #RECHARGE."