Nog twee partners voor Eredivisie

De Eredivisie CV zal op korte termijn nog twee partners bekend maken, heeft Alex Tielbeke van de Eredivisie CV laten weten.

Tielbeke sprak de verwachting uit bij de bekendmaking van PLUS als nieuwe partner van de competitie. De contracten met de verschillende huidige sponsors (Nivea for Men, ICS en AD) en met maatschappelijk partner Vrienden Loterij lopen momenteel af.

‘Met twee andere Official Partners zijn we bijna rond en ook de gesprekken met de beoogde hoofdsponsor zijn vrijwel afgehandeld’, liet Tielbeke weten. Hij wilde geen bedragen noemen die met de driejarige contracten zijn gemoeid, maar die lagen in het verleden rond de 1,5 miljoen euro per jaar per pakket. ‘We komen qua omzet hoger uit dan in het vorige sponsormodel, waarin we nog vier partners hadden. Onze nieuwe sponsors krijgen meer exclusiviteit op de markt.’

De Eredivisie zal in ieder geval geen naamsponsor krijgen. In het verleden mochten onder meer PTT Telecom en Holland Casino hun naam aan de competitie verbinden. ‘Maar dat zal niet meer gebeuren’, benadrukte Tielbeke. ‘De Eredivisie is een begrip, daar moeten we verder van afblijven.’