Odido, partner van TeamNL, kondigt vandaag een samenwerking aan met schaatsster Jutta Leerdam. Vanaf dit seizoen prijkt het Odido-logo op het zwarte wedstrijdpak van Jutta én op het internationale wedstrijdpak van TeamNL. In de aanloop naar de Olympische Winterspelen in Milaan en gedurende het kwalificatieproces willen Odido en Jutta daarnaast ook anderen inspireren om hun eigen weg te volgen; ook als die tegen de stroom in gaat.
In mei 2024 maakte Leerdam een moedige keuze: terug naar coach Kosta Poltavets, met wie ze eerder de wereldtitel op de 1.000 meter behaalde. Een bewuste stap richting haar ultieme doel: de Olympische Winterspelen van Milaan 2026. En tegelijkertijd een statement dat succes draait om het hebben van de juiste mensen om je heen; het team achter de topsporter. Een gedachte die Odido al eerder verwoordde in eerdere campagnes, onder andere met meervoudig Olympisch kampioene Sifan Hassan.
"Bij Odido kijken we naar de menselijke kant van sport, omdat wij geloven in de kracht van verbinding," aldus Søren Abildgaard, CEO bij Odido. "Jutta durft anders te denken, niet omdat het moet, maar omdat ze bewust kiest voor mensen die écht voor haar gaan en haar beter maken. Mensen die hun eigen pad kiezen en met hun hoofd boven het maaiveld uitsteken, verdienen juist maximaal support, dat is waar Odido voor staat. Daarom staan we achter Jutta en heel TeamNL.”
Leerdam excelleert niet alleen op het ijs. Ze gebruikt haar stem ook om taboes in de topsport bespreekbaar te maken door openlijk haar ervaringen te delen, zoals de impact van menstruatie op haar sportprestaties, en haar gewicht. Door kwetsbaarheid te tonen, maakt ze zich juist sterker en maakt ze de weg vrij voor een nieuwe generatie sporters die niet hoeven te kiezen tussen authenticiteit en topprestaties.
Jutta Leerdam over de samenwerking: “Door de mensen die achter mij staan, kan ik de keuzes maken die mij beter maken in wat ik doe en kan. Dat is ook precies waar deze samenwerking met Odido voor staat; de kracht van de verbinding. Het verwarmt mijn hart als mensen inspiratie halen uit mijn verhaal. Dat mensen hun eigen pad durven te volgen en zien dat het ook anders kan. Ik vind het mooi dat Odido hier ook volledig achter staat!”
Voor Odido belichamen topsporters als Jutta Leerdam hun merkbelofte 'Het kan ook zo': de overtuiging dat je niet het gebaande pad hoeft te volgen als je weet wat voor jou werkt. Dat vertrouwen in je eigen keuzes en de juiste mensen om je heen leidt tot échte vooruitgang.
De samenwerking gaat verder dan alleen het Odido-logo op het pak. In de aanloop naar de Olympische Winterspelen in Milaan en gedurende het kwalificatieproces willen Odido en Jutta samen anderen inspireren om hun eigen weg te volgen. Hoe dit eruit gaat zien, onthult Odido in de komende maanden. Eerder bracht Odido al bijzondere campagnes en portretten met boegbeelden als Xandra Velzeboer, Joël de Jong en Sifan Hassan.