Opel beëindigt Feyenoord hoofdsponsoring na seizoen 2016-2017

Opel zal het huidige hoofdsponsorcontract na het seizoen 2016-2017 niet verlengen. Feyenoord zal daardoor met ingang van het seizoen 2017-2018 meteen nieuwe naam op het shirt voetballen.

Op welke manier Opel de relatie met Feyenoord zal doorzetten is nog onderwerp van gesprek. Opel is ook al decennia lang de autoleverancier van de club uit Rotterdam.

Opel heeft Feyenoord twee weken geleden al duidelijkheid gegeven, zodat de club de tijd heeft om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdsponsor. De keuze het hoofdsponsorschap niet te verlengen is volgens Jeroen Maas van Opel op basis van de internationale strategie van Opel gemaakt. Het lijkt erop dat die strategie zo'n grote druk op het marketingbudget van Opel Nederland zou gaan zetten dat Opel deze keuze moest maken. Opel betaalt naar schatting 4,5 miljoen euro per jaar aan de club. De internationale koers van ons concern maakt dat wij na einde contract niet op deze basis kunnen doorgaan. We zijn net als Feyenoord zeer tevreden over hoe de samenwerking tussen ons verloopt en de resultaten die dat oplevert. Daarover mag geen enkel misverstand bestaan. De internationale koers van ons concernmaakt echter dat wij na einde contract niet op deze basis kunnen doorgaan.Overigens zullen wij het komende anderhalf seizoen met dezelfde daadkracht en ambitie blijven invullen als tot nog toe het geval is geweest.’

Club en hoofdsponsor onderscheidden zich eerder deze maand bijvoorbeeld nog tijdens de Klassieker door 100 supporters een hartslagmeter om te doen om zo succesvol aandacht te vragen voor de Hartstichting. Ook dingen Opel en Feyenoord vanwege de succesvolle samenwerking mee naar de hoofdprijs inde categorie sport, eind deze week bij de jaarlijkse uitreikingen van de Sponsorringen. Feyenoord had de samenwerking dan ook graag voortgezet, maar is positief gestemd om een goede opvolger te vinden.