Opwaardering partnership PSV en TOTO

PSV en TOTO hebben het Official Partnership opengebroken en opgewaardeerd. De aanbieder van sportweddenschappen blijft de komende twee seizoenen als Official Partner aan PSV verbonden en krijgt nu ook een vaste positie op de mouw van de PSV-shirts bij alle Eredivisie-wedstrijden. In het contract is tevens een optie voor nog eens twee seizoenen opgenomen.

Commercieel Directeur Frans Janssen legt uit waarom PSV en TOTO het onderlinge partnership hebben opgewaardeerd. “De ervaring met TOTO uit het eerste jaar is goed. TOTO heeft laten zien dat zij de PSV-supporter begrijpt en creëert activaties die herkenbaar en relevant voor onze achterban zijn. Wij hebben Philips een ereplaats op ons tenue kunnen geven en daardoor kwam er een nieuwe positie op het shirt vrij. Die gaat de komende seizoenen ingevuld worden door TOTO, zoals zij dat ook al tijdens bekerwedstijden en vriendschappelijke duels heeft gedaan.”

Sam Depoortere, Business Director TOTO: ”We waren al trots op de samenwerking met een topclub als PSV. Maar nu TOTO ook bij alle Eredivisie-wedstrijden het shirt van de Eindhovenaren siert, is ons partnership echt compleet.” TOTO was afgelopen seizoen al Partner van PSV Vrouwen. Daar stonden zij al langer op de rechtermouw van het shirt.

TOTO is momenteel in Nederland de enige legale aanbieder van sportweddenschappen. TOTO is sinds de oprichting door de KNVB in 1957 onlosmakelijk verbonden met het Nederlands voetbal. Als partner van het Nederlands elftal en als naamgevend sponsor van de TOTO KNVB Beker steunt TOTO het Nederlands voetbal al jaren. Ook is men bij 10 Nederlandse betaald voetbalclubs en vier teams uit de Pure Energie Eredivisie Vrouwen mouwsponsor.
TOTO is één van de zeven spellen van Nederlandse Loterij. Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij een groot deel van haar resultaat aan de Nederlandse sport. In 2020 ging het om een bedrag van 45,2 miljoen euro.