Peugeot omarmt Nederlandse Future toernooien

Als ambassadeur van de nieuwe Nederlandse tennisgeneratie ondersteunt Peugeot met het NextGen Lions sponsorprogramma aanstormend Nederlands tennistalent. Daarom is Peugeot Nederland dit jaar samen met het dealernetwerk sponsor van alle internationale ITF Future toernooien op Nederlandse bodem. Hiermee wordt het tennisprogramma niet alleen landelijk maar ook op lokaal niveau doorgevoerd.

Voor jong tennistalent zijn de Future toernooien de ideale springplank op weg naar de internationale top. Hier verdienen spelers hun eerste punten voor de wereldranglijst zodat ze toegang krijgen tot de toernooien van de ATP World Tour en WTA Tour.

Dit jaar staan er vier Future-toernooien in Nederland op de tenniskalender: Future Alkmaar (24-30 juni), Future Den Haag (1 - 7 juli), Future Oldenzaal (12 - 18 augustus) en de Future Haren (26 augustus -1 september). Voor tennisliefhebbers is het bovendien de perfecte gelegenheid om de Peugeot NextGen Lions live in actie te zien. Onder andere Ryan Nijboer zal dit jaar op de baan verschijnen. De Futures zijn de gehele week gratis toegankelijk voor het publiek.

Ad Luttikhuis, toernooi directeur Future Oldenzaal: “Al bijna 20 jaar organiseert Approach een professioneel tennisevenement in Twente. De laatste 5 jaar in Oldenzaal op het prachtige park van OLTC Ready , geholpen door vele vrijwilligers. Dank zij de steun van Peugeot Broekhuis zijn we ook dit jaar in staat om er een fantastisch event van te maken. Hun toezegging om als hoofdsponsor te fungeren, zorgt ervoor dat we ook dit seizoen Oldenzaal een belangrijke plek op de tenniskaart kunnen geven! We nodigen iedereen uit om in de Bourgondische atmosfeer die OLTC Ready kenmerkt van toptennis te komen genieten van 12-18 augustus.”

De betrokkenheid en kennis van lokale Peugeot dealers is een belangrijk onderdeel van het NextGen Lions tennisprogramma. Met de sponsoring van de verschillende toernooien zorgen de dealerpartners voor de continuïteit van het Future programma. Van Mossel, DAVO, Broekhuis en Nefkens zijn tijdens de Future toernooien ook official car partner. En in aanloop naar en tijdens de toernooien zijn zij volop zichtbaar op de tennisverenigingen. Bovendien biedt de sponsoring van de toernooien hen de gelegenheid om relaties en tennisliefhebbers dichter bij elkaar te brengen.

Het merk Peugeot is al bijna 40 jaar nauw betrokken bij de tennissport. Zo is het Platinum Partner van de Association of Tennis Professionals (ATP), is het Official Car Partner van het ABN Amro WTT Rotterdam en steunt het merk ook de (tennis) activiteiten van de Krajicek Foundation.
De sponsoring van de vier Future-toernooien is een volgende stap om Nederlands “next gen” tennistalent te motiveren en te stimuleren om hun sportieve dromen na te jagen.

Op het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september gaan Ellis Blaisé, Manager PR & Sponsoring en Corporate Communicatie bij Peugeot Nederland, en Martijn Kabbes, eigenaar van Sponsormatch, nader in op de tennis- en Next Gen Lions strategie van het automerk: supporting tomorrow stars. Schrijf hier in.