Popal nieuwe rugsponsor van SC Cambuur

Het Nederlandse fietsenmerk Popal is de nieuwe rugsponsor van Eredivisieclub SC Cambuur. Popal, dat zich voor minstens één seizoen aan de Friese Eredivisieclub heeft verbonden, wil hiermee de snelle groei onderstrepen die het merk en moederbedrijf Popal Mobility Group (PMG) de afgelopen periode hebben doorgemaakt.

Aryan Popal, co-founder van Popal, over de samenwerking: “Wij zijn al bijna een kwart eeuw actief op de tweewielermarkt. Onze Popal Mobility Group is inmiddels uitgegroeid tot een mobiliteitsbedrijf met een brede portefeuille, maar uiteindelijk draait het natuurlijk vooral om fietsen. Popal is het merk waar het allemaal mee begonnen is, en we zijn dan ook ontzettend blij dat die naam nu op de shirts van Cambuur prijkt.”

Ard de Graaf, algemeen directeur van SC Cambuur over de samenwerking met Popal: “Wij zijn verheugd met Popal Fietsen als rugsponsor voor al onze teams. In de gesprekken was het gevoel meteen goed. Daarbij sluiten de waarden van Popal als familiebedrijf goed aan bij waar wij als SC Cambuur voor staan. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

Volgens Aryan Popal komt deze samenwerking op precies het goede moment: “Ons bedrijf groeit snel en we zijn op zoek naar manieren om de zichtbaarheid van de verschillende merken in onze groep te vergroten. Een club als Cambuur waar waarden als eigenzinnigheid en strijdlust hoog in het vaandel staan is daarom een geweldige partner voor ons.”

Popal is het eerste merk waarmee de Popal Mobility Group (PMG) sinds 1998 actief is in de rijwielbranche. Het bedrijf, dat wordt geleid door de broers Aryan en Daniël Popal, heeft circa 150 mensen in dienst. Naast het hoofdkantoor in Utrecht heeft PMG kantoren in Zuid-Europa en Azië en een distributiecentrum van 38.000 m2 in Drunen (Noord-Brabant). Het dealernetwerk van PMG omvat ruim 1.500 winkels in Europa. Het bedrijf heeft naast Popal de merken Cangoo, Keewee, Supersuper, BSP en BirdBike in haar portefeuille.