PSV en Coca-Cola sluiten nieuwe verbintenis

Official Sponsor Coca-Cola European Partners Nederland (CCEP) en PSV hebben elkaar gevonden in een nieuwe, langdurige samenwerking. Het frisdrankconcern verlengt het contract met de club tot medio 2025. Beide partijen hebben uitgesproken de onderlinge samenwerking te willen intensiveren.

Wij zijn enorm trots dat een partij als Coca-Cola European Partners zich juist op dit moment zo loyaal naar PSV opstelt”, zegt Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV. “CCEP geeft ons een krachtig en waardevol signaal over onze manier van samenwerking door het contract ondanks de onwerkelijke maanden die achter ons liggen te verlengen. Het zegt veel over de manier waarop PSV met haar sponsor en partners samenwerkt. Wij kijken ernaar uit om dit al langdurig lopende partnership voort te zetten, door te ontwikkelen en meer toegevoegde waarde te creëren voor onze supporters en CCEP.”

PSV en CCEP hebben elkaar gezamenlijk ten doel gesteld extra beleving toe te willen voegen aan een bezoek aan het Philips Stadion. De afgelopen jaren werd dit deels al gedaan met bijzondere winacties bij aanschaf van een beker frisdrank tijdens enkele wedstrijden van de club. CCEP is ’s werelds grootste Coca-Cola bottelaar, brengt in Nederland 15 merken op de markt, waaronder Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuze Tea, Chaudfontaine en Aquarius. Deze producten schenkt PSV tijdens de wedstrijden van de A-selectie in het Philips Stadion en die van Jong PSV en PSV Vrouwen op de PSV Campus.

Martijn van Weele, Associate Director Horeca: “Deze verlenging is een bevestiging van ons sterke partnership. Zowel PSV als CCEP staan voor een ultieme gastbeleving en samen creëren wij geweldige ervaringen voor de fans. Vanuit onze sterke A-merken en een gevarieerd en gebalanceerd aanbod kunnen wij ook de komende jaren op een verantwoorde wijze waarde blijven toevoegen. Hierbij speelt onze gezamenlijke focus op duurzaamheid een belangrijke rol.”

Coca-Cola investeert nadrukkelijk in een gevarieerd aanbod van lekkere frisdranken, met een continue uitbreiding van suikervrije en caloriearme dranken. Coca-Cola heeft een duidelijke ambitie om tegen 2025 minstens 50% van de verkoop afkomstig te laten zijn uit dranken met geen of weinig calorieën. Op dit moment is dat 44%. Daarnaast zet Coca-Cola zich in om verpakkingen zo duurzaam mogelijk te maken. Alle PET-flessen van Coca-Cola in Nederland bestaan momenteel voor meer dan 50% uit gerecycled plastic, en het is de ambitie om toe te werken naar PET-flessen die volledig gemaakt worden van gerecycled plastic. De PET-flessen van een aantal merken, zoals Chaudfontaine en Fuze Tea bestaan al voor 100% uit gerecycled plastic.