PSV en Philips verlengen samenwerking met 10 jaar

Philips verlengt haar huidige sponsorcontract met PSV tussentijds met tien jaar tot 2031. Sinds de oprichting van de Philips' Sport Vereeniging in 1913 zijn zij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Samen hebben ze met 107-jaar de langstlopende verbintenis ter wereld.

Belangrijkste onderdelen van de opengebroken overeenkomst zijn een verlenging van de naamgeving van het Philips Stadion, evenals samenwerking op innovatiegebied. Naast dit sponsorcontract, verlengt Philips als eerste partner in het Brainport-PSV Partnership de overeenkomst met PSV met vijf jaar tot 2026. Met de verlenging van het partnership zou in totaal 25 miljoen euro gemoeid zijn.

“Philips heeft diepe wortels in Eindhoven en we zijn zeer verbonden met PSV en de Brainport-regio. Deze regio is wereldwijd uniek doordat we technologisch continu vooroplopen, gestimuleerd door een nauwe samenwerking binnen het regionale ecosysteem”, aldus Frans van Houten, CEO van Koninklijke Philips. “Juist in deze tijd waarin niets meer vanzelfsprekend is, vinden we het belangrijk onze verbondenheid en maatschappelijke betrokkenheid bij de club en de regio uit te spreken. Daarom hebben we, als Founder van PSV, besloten ons de komende tien jaar verder te verbinden aan PSV. Daarmee leggen we samen een stevige basis voor nieuw, toekomstig succes.”

“Philips staat aan de basis van het verleden, het heden, en de toekomst van onze club. Meer dan ooit beseffen we hoe bijzonder dat is. Wat we begin dit jaar nog als vanzelfsprekend zagen is inmiddels van grote waarde gebleken: de steun en betrokkenheid van belangrijke partners”, vertelt Toon Gerbrands, Algemeen Directeur van PSV. “Philips maakt een enorme transformatie door naar gezondheidstechnologiebedrijf. Hun expertise en innovaties op het gebied van medische technologie zijn van vitaal belang. We passen deze ook toe om de prestaties en gezondheid van onze spelers, staf en medewerkers naar een nog hoger niveau te brengen. Daarmee is onze samenwerking misschien wel hechter dan ooit tevoren.”

Innovatie

De samenwerking tussen Philips en PSV bestaat uit de verlenging van de naamgeving van het Philips Stadion en het innovatie partnerschap tot 2031, waarbij PSV en Philips samenwerken aan nieuwe innovaties die het topsportklimaat van de club bevorderen, zoals het PSV Top Performance Center.
Bovendien committeert Philips zich voor nog eens vijf jaar aan het Brainport Partnership, dat naast Philips bestaat uit ASML, High Tech Campus Eindhoven, Jumbo Supermarkten, Royal Swinkels Family Brewers en VDL. Deze innovatieve samenwerking is gestart op 1 juli 2019. De bedrijven, allen afkomstig uit hightech-regio Brainport Eindhoven, geven een nieuwe invulling aan de samenwerking tussen bedrijfsleven en topsport. Philips verlengt nu als eerste partner in deze samenwerking de overeenkomst met PSV tot 2026.

In aanvulling op de financiële bijdrage vanuit deze bedrijven werken deze bedrijven ook samen aan projecten om de regio naar een nog hoger niveau te brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de scholenchallenge om jongeren te enthousiasmeren voor techniek, het Partnerfonds Brainport Eindhoven voor de regio en het vitaliteitsplatform voor medewerkers.

De bedrijven zetten niet hun eigen bedrijfsnamen maar ‘Metropoolregio Brainport Eindhoven’ op de borst van de PSV-spelers. Samen werken zij op die manier aan het aantrekken en behouden van technisch talent en investeren ze in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners van Brainport Eindhoven, zodat de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio wordt versterkt.