“Puma opvolger van Umbro bij PSV”

Puma lijkt komend seizoen de opvolger te worden van Umbro als kledingsponsor van PSV. Dat melden verschillende bronnen rondom de club.

De club is nog wel met verschillende partijen in gesprek, waaronder de huidige kledingsponsor Umbro. Het Eindhovens Dagblad meldt dat volgens meerdere bronnen Puma een uitstekende aanbieding aan PSV heeft gedaan, die niet eenvoudig te overtreffen zal zijn. Umbro heeft naar verluidt nog minimaal tot januari de tijd om met PSV een nieuw contract te sluiten. De huidige sponsor is sinds 2015 de kledingpartner van PSV en nam destijds het stokje over van Nike.

Uit de jaarcijfers van PSV bleek onlangs dat de inkomsten uit merchandising ver achterbleven met die van Ajax. Uit de cijfers bleek dat de zogeheten ‘merchandising-inkomsten’ behoorlijk zijn teruggelopen, met bijna 600.000 euro ten opzichte van het voetbaljaar daarvoor, naar 4,7 miljoen euro. Met name in de eerste helft van 2019 viel de verkoop van PSV-textiel enigszins tegen, zo rapporteert de club in de tekst van het eigen jaarverslag. De terugval heeft ook te maken met consumentenacties die niet altijd op hetzelfde moment in het jaar vallen, waardoor de cijfers soms wat fluctueren. PSV had daarnaast meer moeite dan verwacht om de populariteit van Hirving Lozano en Érick Gutiérrez in Mexico te verzilveren. Een nieuwe deal en het nieuwe, gewilde, shirt met de naam Brainport Eindhoven zou daar verandering in moeten brengen.