Qurrent weg bij Feyenoord

Feyenoord kan op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De naam van Qurrent verdwijnt na dit seizoen na twee jaar van de shirts van de Feyenoord-spelers. Dat heeft Greenchoice, dat de energieleverancier heeft overgenomen, bekendgemaakt.

Stichting DOEN, de toenmalige aandeelhouder van Qurrent, heeft de sponsorverplichting die loopt tot seizoen 2020/2021, gegarandeerd. Feyenoord heeft dan ook volledige zekerheid over de inkomsten uit het hoofdsponsorcontract voor de totale contractduur van vier jaar en die inging in 2017.

Qurrent, of Greenchoice, zal echter in het nieuwe voetbalseizoen niet meer op het shirt verschijnen. Feyenoord heeft Qurrent weliswaar een enorme groei in naamsbekendheid opgeleverd volgens Greenchoice, maar Greenchoice zegt voor een andere aanpak te kiezen. "Van oudsher werken we met beperkte marketingbudgetten vanuit de strategie om vooral aandacht te verdienen met inhoudelijke campagnes en projecten. Als we partijen sponsoren zijn dat vrijwel altijd kleinschalige, missie-gerelateerde projecten en partijen."
Feyenoord heeft de vrijheid om in samenwerking met Stichting DOEN een nieuwe strategische partner te zoeken.
Voor het Groene Legioen, de Qurrent-leden met een Feyenoord-hart, verandert er met deze beslissing niets. Zij blijven tot het einde van het voetbalseizoen van de voordelen genieten die hen zijn toegezegd.