Met Rabobank treedt een nieuwe participant die diep geworteld is in de regio toe tot de unieke sponsorconstructie van PSV met Metropoolregio Brainport Eindhoven. Daarmee blijkt de propositie andermaal een schot in de roos voor de Eindhovense voetbalclub.
Rabobank verbindt zich voor vijf jaar aan het concept dat onder de naam Metropoolregio Brainport Eindhoven sinds 2019 prominent op het shirt van PSV prijkt. VDL Groep, Jumbo, ASML, Royal Swinkels, CSU en Philips waren tot nu toe de drijvende krachten achter de bijzondere shirtsponsorconstructie. Rabobank voegt zich daar als zevende partner bij.
Ook High Tech Campus Eindhoven (HTCE) was één van de founders. Die maakte in 2022 als shirtsponsor de overstap naar PSV Vrouwen. Vorige week maakte PSV bekend dat ook de vrouwentak zich de komende jaren mag verheugen op de steun van een kapitaalkrachtig consortium dat onder de naam Fe+male Tech Heroes op het shirt zal komen. HTCE is één van de zeven deelnemers binnen dat concept dat (vrouwelijk) techtalent naar de regio moet lokken.
Carlo van Kemenade, lid van de groepsdirectie van Rabobank, is blij dat Rabobank zich bij het unieke Brainport-consortium kan voegen: “‘Rabobank vindt het belangrijk om zich in te zetten voor de regio én voor de samenwerking met de Metropoolregio. Dat doen we door te investeren in economische en sociale initiatieven. Het is geweldig om te zien hoe de partners de afgelopen jaren de Brainport-samenwerking ook hebben weten te vertalen naar de sportwereld. Daar dragen wij als coöperatieve bank graag aan bij, omdat wij geloven dat sport mensen verbindt en samenbrengt. Zo maken we ons samen hard voor de voetballiefhebbers, de sporttalenten en het sportieve succes van de regio.”
Commercieel Directeur Frans Janssen van de landskampioen is trots dat zijn club ook Rabobank weet te binden. “Met de instap van Rabobank wordt het fundament onder de unieke samenwerking die kenmerkend is voor PSV en onze regio verstevigd”, meent Janssen. “PSV zal ook in de toekomst de rol van verbinder in de regio blijven spelen en de Metropoolregio Brainport Eindhoven nog prominenter op de wereldkaart zetten.”
Paul van Nunen, directeur van Brainport Development, is verheugd dat Rabobank zich aansluit bij de bedrijven achter het PSV-partnership. “Het partnership met PSV is een voorbeeld bij uitstek van de Brainport-samenwerking; samen komen we verder en daar hoort iedereen bij. Het shirt van ‘ons PSV’ is de beste drager van die gedachte die we ons maar kunnen wensen. De Rabobank heeft datzelfde DNA en is betrokken bij heel veel programma’s. Het coöperatieve gedachtegoed achter de bank kreeg meer dan 125 jaar geleden in deze regio snel voet aan de grond en verspreidde zich vanaf hier. Ik ben blij dat Rabobank de toekomst vanuit die traditie verder tegemoet treedt met ons.”