Robin Haase versterkt NextGen Lions van Peugeot

Toptennisser Robin Haase komt het Next Gen Lions tennissponsorplan van Peugeot Nederland versterken. De 31-jarige Haase is de onbetwiste nummer 1 van Nederland en behoort de laatste jaren tot de top 50 beste spelers van de wereld. "Zijn ervaring is een welkome aanvulling in het Next Gen tennisprogramma van Peugeot dat erop gericht is om jonge talentvolle tennissers te ondersteunen om de top te behalen", laat Peugeot weten.

Begin vorig jaar lanceerde Peugeot Nederland het Next Gen Lions tennisprogramma. De basis van het programma bestaat uit de ondersteuning van de tennistalenten Tallon Griekspoor (21), Botic van de Zandschulp (23), Tim van Rijthoven (21) en Ryan Nijboer (19) om hun talent verder te kunnen ontwikkelen. Robin Haase is met zijn 31 jaar weliswaar geen aankomend talent meer maar past uitstekend in de plannen van Peugeot.

Ellis Blasé, Manager PR & Sponsoring bij Peugeot Nederland: “Haase is het gezicht van het mannentennis in Nederland. Speelt op alle Grand Slams, komt uit voor het Davis Cup Team en heeft de mentaliteit van een echte leeuw. Dat past perfect bij ons merk. Binnen ons Next Gen Lions programma zal hij een mentorrol gaan vervullen. Bovendien zal Haase ook regelmatig op de grootste ATP-toernooien te zien zijn omdat hij op het allerhoogste niveau speelt. Te beginnen volgende week bij de Australian Open en volgende maand ook op het ABN AMRO WTT in Ahoy Rotterdam waar Peugeot als Official Partner aan verbonden is.”

Ook Robin Haase is trots op de samenwerking. “Peugeot is een A-merk met een tennis historie. Ik ben dan ook erg trots dat ik daar een klein deel van uit maak,” aldus Haase. “Het is voor mij altijd belangrijk dat een sponsoring verder gaat dan alleen reclame maken. De strategie achter het Next Gen-plan is dan ook fantastisch. Op deze manier draagt Peugeot daadwerkelijk bij aan het leveren van nieuwe succesvolle tennissers. Door mijn mentor rol hoop ik de jongens ook te kunnen helpen. Mijn eigen ambitie is ze voorlopig nog wel voor te blijven! Als een echte leeuw geef ik mijn plek in deze roedel niet zo maar uit handen. Daarvoor moet er "gevochten" worden en via deze weg kan ik ook weer wat van de Next Gen spelers leren.”

In het komende nummer van Sponsorreport dat 18 januari verschijnt staat een uitgebreid interview met Ellis Blasé van Peugeot en Martijn Kabbes van MKSponsormatch over het Next Gen Lions Programma.

Voor meer informatie: https://www.peugeot.nl/sport/p...