Rode Duivels versterken zich met adidas

Het Duitse sportmerk adidas wordt voor zes jaar kledingsponsor van de Rode Duivels. De Belgische nationale ploeg kan vanaf 1 september rekenen op nieuwe kleding en draagt deze onder andere bij het EK 2016. Het contract is getekend tot en met 2020.

De intentie van adidas is om nauw samen te gaan werken de Belgische nationale ploeg om de internationale uitstraling te versterken. De aanstormende ploeg staat momenteel vijfde in de FIFA World Ranking na het bereiken van de kwartfinale van het WK in Brazilië.

"Het is een geweldige toevoeging aan het portfolio van adidas om een ploeg met zoveel potentie te contracteren. Het benadrukt de wereldwijde investering in het voetbal" aldus Claus-Peter Mayer, Vice President Global Sports Marketing Football bij adidas.

"Dit is wederom een fantastisch moment voor de ontwikkeling van de Rode Duivels op internationaal niveau. We hebben eerder een fantastische samenwerking gehad en willen deze graag een nieuwe leven in blazen om onze merk wereldwijd goed te vertegenwoordigen. Het is een bewijs van onze prestatie en drang naar innovatie. adidas geeft het Belgische voetbal een boost", aldus Filip Van Doorslaer, Directeur Marketing & Events bij de Belgische voetbalbond.