Samsung wordt partner van Team Sunweb

Samsung Electronics is de komende drie jaar partner van Team Sunweb. De samenwerking is gericht op het creëren van innovatieve foto- en videocontent gedurende het jaar, die unieke beelden moeten laten zien achter de schermen en op die manier de fans dichter bij het wielerteam te brengen.

De contentcreatie met Samsung draagt ook bij aan Creating Memories Live, een online show en co-productie tussen het team en hoofdsponsor Sunweb.

Menno van den Berg, President Samsung Benelux zei: "We zijn verheugd om het partnership met Team Sunweb te beginnen. In de gesprekken tussen het team en ons realiseerden we ons snel dat onze ideologieën samenvielen: we kijken beiden altijd naar de nieuwste innovaties en nieuwe manieren om onze producten te verbeteren. Iets dat ook Team Sunweb constant laat zien met hun ‘Keep Challenging’-uitgangspunt.”

Tim van den Bergh, CCO Sunweb Groep, liet weten: "Een van onze doelstellingen is om het wielrennen dichter bij de fans te brengen op een modern en dynamische manier. Creating Memories Live is een van de voorbeelden en het is geweldig dat we bij producties als dit kunnen samenwerken met een partner als Samsung. De fan is de grote winnaar van dit sterke partnership.”

Hoofd Commercie bij Team Sunweb Barbara Peeters zei: "Dit is een geweldig partnership. We proberen altijd onze fans dichter bij de sport te brengen door middel van content. Een partnership afsluiten met Samsung versterkt de volgende stap op dit gebied voor het team.”

Dopingautoriteit

Hoofdsponsor Sunweb gaat de Nederlandse Dopingautoriteit betalen om het anti-dopingprogramma van Team Sunweb uit te voeren. De ploeg kondigde een jaar geleden al aan dat de controles op de eigen renners worden geïntensiveerd. Het programma gaat ongeveer anderhalve ton kosten.