Santander verruilt Formule 1 voor Champions League

Santander stopt met de sponsoring van de Formule 1 om hoofdsponsor te worden van de UEFA Champions League.

Vanaf het komende seizoen zal de Spaanse bank de positie innemen van UniCredit, dat al eerder had aangegeven dat men de Champions League-sponsoring zou beëindigen. Het contract heeft een looptijd van drie jaar tot en met het seizoen 2020/21.

Behalve sponsor van de Champions League wordt Santander ook partner bij de UEFA Super Cup, de UEFA Youth League Finals en de nieuwe UEFA Futsal Champions League Finals. Als ambassadeurs van de voetbalsponsoring zijn Pel& en Ronaldo vastgelegd.
Omwille van het sponsorbudget stopt Santander met de sponsoring van het Ferrari Formule 1 team. De inschatting is dat Santander nu ongeveer 60 miljoen euro per jaar gaat betalen tegenover 40 miljoen in de Formule 1.

Adidas, Gazprom, Heineken, Mastercard, Nissan, Pepsico, Sony Playstation en Unicredit zijn de huidige sponsors van de Champions League. Nissan en Heineken hebben inmiddels verlengd. Daar is Santander nu bijgekomen. Voor de komende periode heeft UEFA ook de categorieën niet-alcoholische dranken, technologie en energie en luchtvaartmaatschappijen uitgeschreven.