Sengled nieuwe sponsor Ajax

Het Chinese bedrijf Sengled treedt per direct toe als Official Sponsor van Ajax. Het betreft een samenwerking waarbij de producent van LED-verlichting en de club zich voor 3 jaar aan elkaar verbinden.

Met het sponsorship wil Sengled zijn naam vestigen in Europa. In het bijzonder biedt Ajax een platform om de innovatieve draadloze audiolamp Pulse by Sengled™ te promoten.

Directeur marketing Edwin van der Sar: "Sengled is een high-tech onderneming die gespecialiseerd is in de productie en verkoop van LED-verlichting. Het is mooi dat dit sterk groeiende internationale bedrijf zich aan onze club wil verbinden. Wij zien er naar uit Sengled te helpen met hun ambities in Europa."

Ook de CEO van Sengled, Mr. Shen, is verheugd: "We zijn trots om Official Sponsor van Ajax te zijn. Wij houden van het attractieve Ajax-spel en de werkwijze van de club inspireert ons. Met de komst van onze nieuwe intelligente LED-lamp Pulse willen we, net zoals Ajax, zoveel mogelijk mensen een unieke beleving bieden."

Nieuw shirt

Dinsdagochtend werd ook al het nieuwe uit/thuis-shirt van Ajax gepresenteerd. Directeur Marketing Edwin van der Sar en adidas presenteerden het nieuwe 2014/2015 Ajax thuis- en uitshirt aan Frank de Boer, Siem de Jong, Daley Blind en Jasper Cillessen. Wat Frank en de spelers echter niet wisten, en Edwin overigens wel, was dat ze met verborgen camera’s gefilmd werden en dat de man voor hen niet voor adidas werkte maar een ingehuurde acteur s. Maar de clou zat er in dat de shirts die de spelers gepresenteerd kregen, nepshirts waren.
Zo kregen Frank en Jasper thuisshirts gepresenteerd met typische Hollandse kenmerken, zoals tulpen, fietsen en Amsterdamse grachtenpanden, met als argument dat dit de internationale verkoop van het Ajax-shirt ten goede zou komen. Siem en Daley kregen een thuisshirt voor zich geïnspireerd op de gordijnen die je veelal in pannenkoekenhuizen ziet, schuin geplaatst zodat je met een ruime blik ook de bekende Amsterdamse kruizen in het shirt kon ontdekken.
Op de uitshirts waren de (nep)ontwerpers helemaal losgegaan, zoals op de beelden ook goed is te zien.