Simpel.nl nieuwe sponsor Team Jumbo-Visma

Bij de presentatie van Team Jumbo-Visma vandaag op het hoofdkantoor van Jumbo in Veghel werd Simpel.nl als nieuwe sponsor bekend gemaakt.

Wielrendirecteur Richard Plugge en collega-directeur Jac Orie van het schaatsteam maakten de nieuwe sponsor officieel wereldkundig. Simpel.NL ondersteunt beide sporttakken. Wegens restricties van de schaatsbond KNSB prijkt de naam van het telefoniebedrijf vooralsnog alleen op de wielertenue’s.

Managing DirectorJasper de Rooij van Simpel.NL: “De sporters van Team Jumbo-Visma weten mensen in Nederland door hun prestaties met elkaar te verbinden. Dat doen wij ook, door het aanbieden van de voordeligste telefoonabonnementen. Maar het is nog belangrijker dat je je telefoon soms weglegt, zelf gaat sporten, je laat inspireren door de prestaties van Team Jumbo-Visma. Wij staan deze topatleten bij, zodat ze ook de komende jaren Nederland in vervoering kunnen brengen.”

Daarnaast werd op de bijeenkomst ook het aantrekken van onder andere Unox, Lipton, Sourcy, Heineken 0.0, Agu, Mercedes, Total en Grand’Italia bevestigd.
"Het is inmiddels een mooi lijstje van sponsors en suppliers geworden", reageert Orie. "Het is natuurlijk fantastisch dat al dit soort A-merken zich aan Team Jumbo-Visma binden. Dit onderstreept ook het vertrouwen dat bedrijven hebben in de schaats- en wielersport en dan Team Jumbo-Visma in het bijzonder. Daarvoor zijn we uiteraard ook Jumbo veel dank verschuldigd aangezien zij – door hun langdurige commitment uit te spreken – een heel stevig fundament onder de ploegen heeft gelegd."

Samen met de voor onbepaalde tijd afgesloten contracten met Jumbo en Visma bedraagt het totale budget van het team meer dan twintig miljoen euro per jaar.

Food coach

De presentatie stond verder in het teken van de onthulling van de nieuwe kleding en het teamlogo, het terugblikken op een succesvol 2018 en een uiteenzetting van de sportieve plannen. Op het hoofdkantoor van Jumbo in Veghel stonden de wielrenners en de schaatsers van Team Jumbo-Visma zij aan zij met een gemeenschappelijke missie: samen winnen.

De aftrap van de sportieve samenwerking tussen de Nederlandse supermarktketen en het Noorse business-softwarebedrijf Visam was ook het officiële startsein van een innovatief voedingsbeleid. In navolging van PSV gaat eerst de wieler- en daarna de schaatsploeg aan de slag met Jumbo Foodcoach, een app die gepersonaliseerde ondersteuning geeft bij het maken van lekkere én gezonde voedingskeuzes, specifiek afgestemd op het wedstrijd- en trainingsschema.

Foodcoach is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de performancestaf van Team Jumbo-Visma, met onder anderen de voedingsexperts Nancy van der Burg en prof. Asker Jeukendrup. De Jumbo Foodcoach app stelt passende maaltijden voor, waarvan de ingrediënten in gedetailleerde portionering met een druk op de knop zijn toe te voegen aan de boodschappenlijst en via een automatische koppeling met Jumbo.com worden thuisbezorgd. Jumbo gaat ook alle maaltijden voor de wielrenners die ‘onderweg’ zijn, tijdens trainingskampen of voor wedstrijden, verzorgen.

Frits van Eerd, CEO van Jumbo, onderstreepte nog eens waarom zijn bedrijf beide sporten omarmt. “Schaatsen en wielrennen zijn twee typisch Nederlandse sporten die perfect bij ons passen vanwege onze oer-Hollandse bedrijfsroots met internationale ambities. We zijn erg blij met de samenwerking met het wieler- en schaatsteam. Die biedt ons de mogelijkheid om miljoenen klanten te inspireren om gezonder te leven. Ook zetten we er onze expertise op het gebied van gezonde voeding in.”