© A.S.O / Charly Lopez

Škoda mobiliteitspartner van nieuwe Tour of Holland

Škoda, al jarenlang een vaste waarde in het internationale wielerpeloton, wordt de officiële mobiliteitspartner van de Tour of Holland. Deze nieuwe zesdaagse wielerkoers maakt eind 2025 zijn debuut als de innovatieve opvolger van de Ronde van Nederland. Als onderdeel van de samenwerking stelt Škoda een compleet wagenpark beschikbaar, bestaande uit volledig elektrische en hybride modellen – passend bij de duurzame ambities van het evenement.

Škoda ondersteunt al 22 jaar de Tour de France. Deze sponsoring past bij de kernwaarden die Škoda wil uitdragen: sportiviteit, betrokkenheid en betrouwbaarheid. Door zich actief te verbinden aan de Tour, benadrukt Škoda zijn steun aan de wielersport en verstevigt het zijn imago als merk voor auto- én fietsliefhebbers. Maar ze vinden het minstens zo belangrijk om de liefde voor wielrennen ook in Nederland zichtbaar te maken. De Tour of Holland biedt precies die kans: een modern, meerdaags wielerevenement op zes unieke locaties waar fans de auto's – dit keer in het Nederlands oranje – van dichtbij kunnen beleven. En natuurlijk is het wagenpark volledig elektrisch of hybride.

Gele Škoda’s, rode Škoda’s – straks ook oranje én stil

Naast de bekende rode directiewagens van de Tour de France is Škoda ook prominent zichtbaar met de felgele teamwagens van Team Visma | Lease a Bike – een van de succesvolste WorldTour-teams met een stevig Nederlands fundament. Dankzij dit partnership is het merk al jarenlang een herkenbare schakel in het wielerpeloton. Nu breidt Škoda haar wielerprofiel uit naar de Nederlandse markt met een duurzaam mobiliteitsconcept dat perfect aansluit bij de ambities van de Tour of Holland. Het volledige wagenpark dat Škoda beschikbaar stelt – waaronder de volledig elektrische Škoda Enyaq en de plug-in hybride Superb iV – bestaat uit emissievrije of emissiearme modellen. Deze voertuigen worden ingezet voor jury, organisatie, media en hospitality, en ondersteunen zo het evenement op sportief én operationeel vlak.

Roxane Knetemann, ambassadeur Tour of Holland: “Dat Škoda zich verbindt aan de Tour of Holland is een enorme meerwaarde. Niet alleen sportief, met hun ervaring in de allergrootste koersen, maar ook vanwege hun duurzame aanpak. De bekende gele auto’s van Visma zie je al jaren naast de gele trui. Hoe mooi is het dat we die herkenbaarheid nu ook in Nederland krijgen – straks in het oranje én elektrisch. Dat maakt indruk, langs de kant én op de weg.”

Over de Tour of Holland

De Tour of Holland van 14-19 oktober is een initiatief van TIG Sports & Events en keert na 21 jaar terug als moderne, internationale wielerkoers op zijn Nederlands, met een plek op de UCI-kalender (2.1-status). De koers vormt in het najaar een ideale seizoensafsluiter en combineert topsport met fanbeleving, innovatie en maatschappelijke impact.