Stadion FC Dordrecht wordt Matchoholic Stadion

Het stadion van FC Dordrecht, in de volksmond De Krommedijk, heet vanaf dit seizoen het Matchoholic Stadion. Na ruim 8 jaar door het leven te zijn gegaan als het Riwal Hoogwerkers Stadion wordt het stokje nu overgedragen aan de nieuwe partner Matchoholic.

Matchoholic is een livescore-applicatie met snelle, gedetailleerde gegevens en statistieken van voetbal, basketbal en tennis. Het is beschikbaar voor iOS-gebruikers in 173 landen in 7 verschillende talen. Inmiddels gebruiken 6,5 miljoen maandelijkse gebruikers over de hele wereld Matchoholic en genereren ze meer dan 10 miljard schermweergaven.
Naast live scores, statistieken en nieuws is de grootste kracht van Matchoholic om mensen samen te brengen via forumpagina’s. Het Matchoholic Forum, met zijn 3 miljoen maandelijkse gebruikers die 300 miljoen paginaweergaven genereren, is als een echte fanzone waar mensen samenkomen en van games te genieten. "Matchoholic wordt “het grootste stadion van de wereld” genoemd en matcht uitstekend met de visie van FC Dordrecht om met Energiek Dordt een groot waardenetwerk te creëren tussen betaald voetbal, bedrijven, onderwijs, overheid en maatschappelijke organisaties", laat de club weten.

Emre Ugurlu CEO Matchoholic: “We zijn verheugd om partner te worden van FC Dordrecht, een van de oudste clubs van Nederland. Door de naam van het stadion te claimen en shirtsponsor van FC Dordrecht te worden, gaan we een partnerschip aan dat beide partijen naar hun uiteindelijke doelen zal brengen. FC Dordrecht om meer te zijn dan alleen een voetbalclub en Matchoholic om aanwezig te zijn op de mobiele telefoons van Nederlandse fans!"

Soufiane Haddad, commercieel manager FC Dordrecht: ‘’We zijn enorm trots met Matchoholic als naamgever van het stadion en als shirtsponsor. Een internationaal platform dat miljoenen voetbalfans informeert, inspireert en verbindt. Dit is duidelijk in lijn met onze ambities binnen Energiek Dordt, waar we met de verbindende kracht van het betaald voetbal, als populair sociaalnetwerk van 8,2 miljoen liefhebbers nieuwe energie willen creëren in Dordrecht en Drechtsteden. Door samenwerking tussen betaald voetbal, bedrijfsleven, onderwijs, overheid en maatschappelijke organisaties kunnen we veel bereiken."

Het Dordtse bedrijf Riwal, al meer dan 25 jaar verbonden aan FC Dordrecht als shirtsponsor en naamgever van het stadion, stopt na 8 jaar als naamgever van de Krommedijk. Riwal blijft de komende vier jaar wel naamgever van de jeugdopleiding, de Riwal Football Academy.