TikTok wordt official UEFA EURO 2020 sponsor

Mobiele videoapp TikTok is het eerste digitale entertainmentplatform dat partner wordt van UEFA EURO. TikTok wil het platform worden waarop voetbalfans hun passie kunnen delen als het toernooi gespeeld wordt.

Met de sponsoring wil TikTok ook een nieuw publiek aanspreken. Als official partner moet Tik Tok de plek worden voor voetbalfans waar ze hun favoriete voetbalcontent kunnen maken en delen.

Guy-Laurent Epstein, marketing director of UEFA, zegt: “We zijn erg blij met TikTok als UEFA EURO-partner. Het is een bedrijf dat in korte tijd een van de meest besproken digitale entertainmentplatformen is geworden. We kijken er naar uit om de komende maanden nauw met ze samen te werken om fans een unieke EURO-ervaring te bieden.”

Als global sponsor zal TikTok op een aantal features samenwerken met UEFA, zoals AR-effects, Hashtag Challenges, TikTok LIVEs and Sounds, om daarmee zijn diensten en producten aan de voetbalcommunity aan te bieden. UEFA zal TikTok toegang geven tot zijn uitgebreide archief van historische momenten om daarmee verbindende en innovatieve content te ontwikkelen. Naast het partnership zal UEFA EURO 2020 een officieel TikTok-account openen met exclusieve behind-the-scenes content en actuele en gearchiveerde videocontent. Het partnership geeft ook uitzend sponsorshiprechten aan TikTok rondom de live-wedstrijden op alle Europese voetbalzenders.

Rich Waterworth, general manager UK & EU bij TikTok, zei: “TikTok wordt heel snel een plek waar mensen van een nieuwe voetbalervaring kunnen genieten. Steeds meer voetbalorganisaties, clubs en spelers gebruiken ons platform om direct in contact te komen met fans. Als partner van UEFA EURO 2020, een van de grootste sportevents ter wereld, kunnen we op TikTok de begeestering en passie van het toernooi naar de fans brengen. Onze community houdt van sport op een creatieve manier. Ik kan niet wachten op alle onmisbare content die we kunnen verwachten rondom UEFA EURO 2020."