Titleist en FootJoy verlengen samenwerking met NGF

Acushnet, holding company van onder andere Titleist en FootJoy, heeft getekend voor een verlenging en intensivering van de samenwerking van deze merken met de NGF. Het contract is verlengd tot en met 2024, met de intentie om deze door te trekken tot einde 2027.

Het Nederlandse golf maakt de laatste jaren een positieve ontwikkeling door. Er wordt serieus ingezet op meer jonge mensen en meer vrouwen in de sport, wat onder andere blijkt uit de organisatie van grote internationale toernooien als het Big Green Egg Open (LET), de Challenge Tour en uiteraard uit de komst van de Solheim Cup naar Bernardus Golf in 2026. Mede om die reden stappen Titleist, producent van met name golfclubs, -tassen en -ballen, en FootJoy, een golfkleding- en schoenenmerk, nu in als Supporter van Golf in het nieuwe sponsorhuis van de NGF. Als onderdeel van de samenwerking zullen zij onder andere kleding en materialen leveren aan spelers en coaches van de NGF-selecties.

De samenwerking met Titleist en FootJoy past in de ambitieuze topgolfplannen van de NGF. Gordon Machielsen, Directeur Sales, Sponsoring & Events, zegt hierover: “Om tot de beste resultaten op topgolf te komen moet je ook met de beste partijen in zee gaan – en dat zijn Titleist en FootJoy onmiskenbaar.”

Ook de Europese marketing manager van Acushnet is blij met het verlengen van de samenwerking: “We zijn verheugd om onze samenwerking met de NGF te verlengen. Titleist en Footjoy zijn leidende merken in hun respectievelijke gebieden. De sterke geschiedenis met de NGF sinds 2007 zorgt ervoor dat de partijen goed bij elkaar passen. We kijken ernaar uit om de komende jaren nauwer samen te werken terwijl we blijven ontwikkelen om toegewijde golfers van alle niveaus in Nederland te ondersteunen. We zijn er trots op dat we de nationale ploegen van de NGF dames en heren en alle andere behoeften van de Federatie kunnen voorzien van Titleist en FJ-producten. Waaronder de nummer 1 vertrouwde bal, schoen en handschoen op de tournee. Bovendien biedt deze hernieuwde samenwerking een fantastische kans om onze merken en de Nederlandse golfers met elkaar in contact te brengen om hun spel te ondersteunen met ons groeiende Fitting & Educational netwerk en onze capaciteiten."