Tour de Tietema en Center Parcs slaan handen ineen

Tour de Tietema gaat een avontuurlijke en heel natuurlijke samenwerking aan met Center Parcs. Center Parcs verbindt zich per direct als partner aan het mediabedrijf met een eigen wielerploeg. 'De samenwerking met Center Parcs sluit perfect aan bij waar we nu staan', aldus Bas Tietema. 'We zijn dol op avontuur, maar vinden het ook belangrijk om onszelf soms even terug te trekken, weg van het circus. Bij Center Parcs vinden we beiden.'

Met de Amstel Gold Race in het vooruitzicht trekt TDT-Unibet, de wielerploeg die voortkwam uit het YouTube-kanaal Tour de Tietema, begin april de natuur in. In aanloop naar de eerste WorldTour-koers speelt Center Parcs een belangrijke rol in het ondersteunen van de wielerploeg in de mentale en fysieke voorbereidingen op deze prestigieuze race. 'We kijken ernaar uit om samen te werken aan creatieve projecten', aldus Bas Tietema, een van de oprichters van Tour de Tietema en ploegleider van TDT-Unibet.

'Samenzijn middenin de natuur is iets wat onze wielerploeg nog sterker gaat maken. Dat we tijdens onze voorbereiding op de grootste koers uit ons bestaan op het Terhills Resort by Center Parcs verblijven om onszelf in alle rust terug te trekken en zowel fysiek als mentaal voor te bereiden op deze mooie dag, is dus eigenlijk een heel logische keuze. We zijn meerdere dagen met elkaar en hebben dan alle tijd om ons op te laden, maar ook uitgebreid met elkaar te praten over wat er op ons af gaat komen.'

De Amstel Gold Race zal op zondag 14 april niet alleen een mijlpaal zijn voor de wielerploeg TDT-Unibet en de oprichters Bas Tietema, Devin van der Wiel en Josse Wester. Het is voor Center Parcs de feestelijke aftrap van mooie contentplannen met Tour de Tietema voor het restant van 2024, waarin de nadruk zal liggen op avontuur, natuur en de gezamenlijke passie voor samenzijn, sport en ontspanning.

'We zijn verheugd om Tour de Tietema te kunnen ondersteunen tijdens dit spannende nieuwe hoofdstuk in een jongensboek', vertelt Andres Neira de Back, Marketing Director Europe van Center Parcs. 'Door onze krachten te bundelen, denken we via Bas, Devin en Josse en de renners inspirerende verhalen te kunnen vertellen. In 2023 heeft Center Parcs haar nieuwe merkpositionering gelanceerd. Center Parcs beschouwt de connectie tussen mens en natuur als haar belangrijkste missie. Mensen voelen zich nou eenmaal beter als ze samenzijn. Vooral in de natuur. Die verbondenheid met elkaar en met de natuur is precies wat je in Center Parcs vindt. En in welke sport komt dit nu beter terug dan in wielrennen? Vanuit onze parken zijn er prachtige routes om te wielrennen en na de inspanning is het daar dan heerlijk ontspannen.'

De samenwerking tussen Tour de Tietema en Center Parcs is tot stand gebracht door GroupM en belooft een boeiende rit te worden.