Tricorp Workwear official partner PSV

PSV heet Tricorp Workwear welkom bij de club. De marktleider op het gebied van werkkleding heeft zich voor drie seizoenen aan PSV verbonden. Per deze zomer is Tricorp Official Partner van PSV.

Tricorp BV ontwikkelt veilige, comfortabele en moderne werkkleding voor professionals in de meest uiteenlopende vakgebieden. Het in 1993 opgerichte bedrijf was voorheen in de voetbalsport actief als sponsor van Willem II en VfL Bochum 1848. Vanaf deze zomer kiezen Tricorp en PSV voor een partnerschap. Tricorp gaat daarbij de stewards van PSV van complete outfits (workwear) voorzien en beveiligers in en rondom het Philips Stadion aankleden. Daarnaast vergaart Tricorp zichtbaarheid met (online) campagnes, op de sponsorborden en betreden zij een Business Room in het Philips Stadion.

Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV: “Wij zijn ontzettend blij dat we de komende seizoenen een samenwerking met Tricorp aangaan. Tricorp is al jaren een marktleider in de werkkledingsector, heeft een hoge kwaliteit van producten, uitstekende service, innovatiedrang en toekomstvisie. Dat zijn kernwaarden die wij delen en is PSV op het lijf geschreven.”

Ruud Kuijpers, Financieel Directeur van Tricorp: “Niemand begrijpt beter dan wij dat je door samenwerken meer bereikt dan welk individu dan ook. Omdat mooi altijd mooier kan en goed altijd beter: in producten, diensten en duurzaamheid. Samenwerken om te denken in oplossingen en uitdagingen, voor elkaar maar vooral ook met elkaar. Ons oneindig streven naar perfectie is geen keuze. Het is een sport en bovenal een teamsport. We zijn daarom trots om het team van PSV te kunnen versterken om er samen een mooie en succesvolle tijd van te maken.”

Tricorp Workwear was in het verleden hoofdsponsor van Willem II en sinds 2018 hoofdsponsor van de Duitse club VfL Bochum. Met de promotie van de club naar de Bundesliga kiest Tricorp voor PSV.
Tricorp sponsorde ook het Mercedes-EQ Formula E Team met als coureur Nyck de Vries.

Philips krijgt ereplaats

Philips krijgt vanaf seizoen 2021-2022 een ereplaats op het shirt van PSV. De verwijzing naar de ‘Founder’ van de club prijkt op de allernieuwste tenues voortaan in de nek. ‘In de hele wereld zie je dat grote sportclubs op deze manier hun DNA vereeuwigen. Philips is ons DNA en daarom is dit dé plaats waar de badge van onze Founder hoort te staan’, zegt Commercieel Directeur Frans Janssen van PSV.

“Wij vinden dat de badge van Philips toebehoort aan een ereplaats op het PSV-tenue, tussen hoofd en hart”, licht Janssen namens PSV toe. “De badge is een prachtig symbool van de innige relatie tussen de club en onze Founder. Het is een fantastische toevoeging aan ons oprichtingsjaar, de clubleus ‘Eendracht maakt macht’ en de coördinaten van het sportveld die de afgelopen jaren onderdeel zijn geworden van de nek of kraag van het shirt. Deze ereplaats laat zien dat Philips aan de basis staat van het verleden, het heden, en de toekomst van onze club.”

“We zijn trots op onze rol als Founder van PSV en we zien deze ereplaats als een belangrijke uiting van onze verbondenheid met de club en de Brainportregio“, aldus Nanda Huizing, Head of Brand & Communications van Philips. “De badge staat symbool voor onze samenwerking vanuit het verleden, maar ook voor de gezamenlijke blik op de toekomst. Nog altijd zijn we een van de grootste sponsors van PSV en we werken samen aan innovaties die het topsportklimaat van de club verder bevorderen, zoals het recent aangekondigde PSV Top Performance Center.”

In november 2020 maakten de club en het gezondheidstechnologiebedrijf al bekend dat zij de langstlopende sponsorverbintenis ter wereld (108 jaar) met nog eens minimaal tien seizoenen verlengen, tot 2031. Sinds de oprichting van de Philips' Sport Vereeniging in 1913 zijn zij onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Belangrijkste onderdelen van de verlengde overeenkomst zijn naamgeving van het Philips Stadion, evenals samenwerking op innovatiegebied. Zo zijn PSV, St. Anna Ziekenhuis en Philips inmiddels het PSV Top Performance Center gestart met een onderzoek waarbij de inzet van 3D spierechografie in de begeleiding van topsporters centraal staat. Ook verlengde Philips als eerste partner in het Brainport-PSV Partnership de overeenkomst met PSV tot 2026.