Twitter kondigt een samenwerking aan met Ajax om premium clubcontent te promoten via de club’s officiële Twitter-handles. Ajax wordt de eerste Nederlandse voetbalclub die via dit programma samenwerkt met Twitter.
Met de nieuwe overeenkomst sluit AFC Ajax zich aan bij het Twitter Amplify-programma, waarmee adverteerders kunnen vertrouwen op kwalitatieve en gecontroleerde content van 's werelds beste uitgevers op het gebied van sport, nieuws en entertainment. Twitter zegt met de samenwerking van AFC Ajax een belangrijke speler bij het Twitter Amplify-programma toe te voegen.
Met de introductie van AFC Ajax voegt de club zich nu bij de andere rechthebbenden die gebruikmaken van het Amplify Publisher-programma, dat is gemaakt om het voor uitgevers gemakkelijker te maken om inkomsten te genereren met video-inhoud op Twitter. Videocontent blijft een cruciaal onderdeel van de conversatie op Twitter en dit programma garandeert veilige branded content voor adverteerders.
Commercieel Directeur bij Ajax Menno Geelen: “Met 1,5 miljoen volgers is Twitter een heel belangrijk platform binnen onze digitale en sociale marketing- en mediamatrix. Het doel van Ajax is om zeer nauw samen te werken met de sociale platforms, daarom zijn we erg blij om een partnerschap met Twitter aan te gaan en ervoor te zorgen dat we waarde toevoegen aan ons bereik en daarnaast early adopters zijn in alle innovaties van het platform.”
Ajax-supporters en Twitter-gebruikers over de hele wereld zullen meer manieren hebben om de club op het platform te betrekken en bij te houden, met content zoals hoogtepunten na de wedstrijd in de Eredivisie en de UEFA Nations League, wedstrijd voorbeelden, interviews met spelers, beelden achter de schermen van trainingssessies en clips van onvergetelijke momenten in Ajax geschiedenis. Twitter biedt meer ongefilterde toegang tot de sportwereld dan welk ander platform dan ook - het overtreft de concurrentie als de plek om toegang te krijgen tot de gedachten en meningen van sportdeskundigen, atleten, rechthebbenden en journalisten. Het is het digitale stadion. Het platform speelt dan ook een cruciale rol in de manier waarop mensen met sport omgaan.
"We kijken uit naar de samenwerking met AFC Ajax, een wereldwijd gevierde club die haar digitale platformen op innovatieve manieren gebruikt", zegt Simone Tomassetti, Partner Manager, Zuid-Europa, Benelux en Scandinavië, Twitter. “Als het op sport aankomt, is Twitter de plek waar fans in realtime samenkomen. Deze samenwerking met AFC Ajax zal nog meer voetbal gesprekken op Twitter aanwakkeren en biedt sponsors de kans om in contact te komen met wat er op de velden en in de voetbalwereld gebeurt."
Content zal wereldwijd beschikbaar zijn via alle officiële club-accounts: @AFCAjax; @AjaxVrouwen en @AFCAjax_eSports.