Unieke sponsorsamenwerking in Energy Valley

De vier grote sportclubs in Groningen hebben vrijdag een bijzondere sponsordeal getekend met 1 sponsor: Energy Valley, een samenwerking van BAM, GasTerra, Gasunie, Groningen Seaports, Imtech en RWE/Essent.

De naam van Energy Valley zal vanaf komend seizoen op de achterzijde van de shirts van de beste voetballers, basketballers, volleyballers en korfballers uit de stad prijken. Groningen (voetbal), Gasterra Flames (basketbal), Lycurgus (volleybal) en Nic./Alfa-college (korfbal) sloten de overeenkomst af met de zogenoemde Energy Valley Topclub, een samenwerking van BAM, GasTerra, Gasunie, Groningen Seaports, Imtech en RWE/Essent.

Energy Valley is een noordelijke netwerkorganisatie, die invulling geeft aan de regionale groeikansen van de energiesector. Met deze samenwerking wil de Energy Valley Topclub het grote publiek meer betrekken, informeren en mobiliseren bij de energietransitie. De topsportclubs kunnen een goede bijdrage leveren om het energieprofiel van het Noorden te versterken en de samenleving te betrekken bij de ontwikkeling van duurzame energie. De clubs ondersteunen dit door de handen ineen te slaan met dit unieke concept.

FC Groningen, dat onlangs zelf een hoofdsponsorovereenkomst met energiebedrijf Essent sloot, heeft het initiatief genomen tot dit zogenaamde 'Barcelona-model' waarbij gezamenlijk wordt opgetrokken met de collega-verenigingen in de stad Groningen. De vier clubs hebben een contract voor drie jaar gesloten.

Het is uniek dat één sponsor een contract met vier topclubs uit een stad tegelijk afsluit. Hoeveel geld er met de deal is gemoeid, is niet bekend gemaakt, maar het zou gaan om enkele tonnen. Energy Valley is een noordelijke netwerkorganisatie, die invulling geeft aan de regionale groeikansen van de energiesector.