Unilever en NOC*NSF blijven Partners in Sport

Unilever blijft tot en met 2012 Partner in Sport van NOC*NSF. Het contract is voorafgaand aan de wedstrijd Nederland - Macedonië getekend door Theo Fledderus, algemeen directeur NOC*NSF, en Peter ter Kulve, Chairman van Unilever Benelux.

Evenals in de afgelopen periode gaat Unilever in de komende jaren de sponsoring van NOC*NSF actief gebruiken om het Unilever-merk en een aantal bekende consumentenmerken te verbinden aan de Nederlandse top- en breedtesport. Dit doet zij onder meer in het voortraject van en tijdens de Olympische Winterspelen in Vancouver in 2010.
Daarnaast biedt de sponsoring Unilever goede mogelijkheden het Unilever-merk actief in te zetten om zo haar vitaliteitsmissie nog verder uit te dragen.

Door de samenwerking met NOC*NSF krijgt Unilever uitstekende mogelijkheden de olympische ringen in Nederland te verbinden aan een aantal van haar consumentenmerken. Dit met het doel door middel van goede en ludieke campagnes de marktpositie van Unilevers merken in Nederland te verstevigen en uit te bouwen. Vaststaat dat het merk Omo wederom een rol zal vervullen. Peter ter Kulve, Chairman Unilever Benelux: “De verlenging van het partnership met NOC*NSF biedt ons vele nieuwe mogelijkheden tot samenwerking met bijvoorbeeld de Nederlandse supermarkten. Unilever krijgt de mogelijkheid de Nederlandse handel unieke voorstellen te doen tot samenwerking voorafgaand aan en tijdens de komende Olympische Winterspelen in Vancouver. Daarbij zal Tjemp, de officiële mascotte van het Nederlands Olympisch Team, ook zeker weer te zien zijn.”

De sponsoring van NOC*NSF geeft Unilever Nederland goede handvatten verder te bouwen aan de cultuur van haar organisatie. Zo zullen de Unilever-medewerkers via diverse evenementen en activiteiten weer volop betrokken zijn bij dit partnership. Ter Kulve: “In de afgelopen vier jaar is gebleken dat NOC*NSF en Unilever een prima combinatie vormen. We hebben samen prachtige en unieke activiteiten op touw gezet, zoals in de aanloop naar en tijdens de Olympische Winterspelen in Turijn in 2006 en de Zomerspelen in Beijing van vorig jaar. We zijn ervan overtuigd dat wij in de komende periode met minstens zoveel enthousiasme vele nieuwe, innoverende activiteiten en campagnes zullen ontwikkelen.”

Theo Fledderus, algemeen directeur NOC*NSF, is ook blij met de continuering van de samenwerking: “De verlenging van het partnership met Unilever past perfect in het rijtje van topbedrijven die NOC*NSF als Partner in Sport aan zich heeft gebonden. Dankzij de marketingexpertise en de kracht van de Unilever-merken is NOC*NSF in staat dichter bij de consumenten te komen en bovendien meer consumenten te bereiken. Hierdoor levert Unilever een significante bijdrage aan de doelstellingen van NOC*NSF, namelijk te behoren tot de top 10 in de wereldranglijst, een leven lang sporten en versterking van de sportbranche.”