Unilever wordt sponsor van FIFA Women’s World Cup 2023

Unilever wordt met zijn persoonlijke verzorgingsproducten Official Sponsor van de FIFA Women’s World Cup 2023 in Australië en Nieuw-Zeeland. Het partnership loopt tot en met 2027. Het is de eerste keer dat Unilever met FIFA samenwerkt.

Unilever zal met de merken Rexona, Dove, Lifebuoy en Lux het partnership activeren. Samen met FIFA gaat Unilever verschillende initiatieven opzetten om de groei van vrouwenvoetbal wereldwijd te versnellen. Binnen de overeenkomst zal Unilever ook gaan samenwerken bij het mannenvoetbal en op het gebied van esports. Binnen de overeenkomst vallen ook de FIFA World Cup 2026 en de FIFAe Finals.
Als onderdeel van de samenwerking gaat Unilever deelnemen in het FIFA’s Women’s Development Programme. Naast een financiële bijdrage levert Unilever human resources en ondersteuning voor op maat gemaakte programma’s om de interesse rondom vrouwenvoetbal te vergroten.

De samenwerking bouwt verder op bestaande projecten van Unilever die positieve impact moeten hebben op de maatschappij, zoals Rexona’s Breaking Limits programma, en het Dove Self-Esteem Project.
Unilever krijgt de mogelijkheid om in totaal 80,000 geschenkverpakkingen met persoonlijke verzorgingsproducten te geven aan fans tijdens verschillende FIFA evenementen in de komende jaren.

Fabian Garcia, Personal Care President at Unilever, comments: “Working with the FIFA Women’s World Cup 2023, our brands will connect with an enormous and highly engaged audience. This is a significant opportunity for them to engage a growing audience of women’s football fans, demonstrate relevance, and build brand power, while promoting gender equality in sports and supporting future generations of female athletes.”

FIFA Secretary General, Fatma Samoura, added: “Unilever has some of the world’s biggest and most impactful consumer brands, and we’re incredibly excited for them to join us on our journey to Australia and Aotearoa New Zealand. 2023 is going to be a landmark moment for women’s football, and Unilever are the ideal sponsor to help us grow the game globally – this year and beyond.”