Univé nieuwe maatschappelijke hoofdpartner FC Groningen

Univé verbindt zich bij FC Groningen voor in ieder geval drie seizoenen als hoofdpartner aan de Stichting FC Groningen in de Maatschappij en FC Groningen Opleiding. Univé wordt daarnaast ook partner van Kids United.

FC Groningen is zeer verheugd dat het met Univé een prominente partner heeft gevonden die zowel de maatschappelijke ambitie met de club wil aanpakken als de Opleiding wil laten groeien. “We hebben met Univé een partner gevonden die gelooft in talent uit de regio”, zegt Manager Partnerships Bastiaan Fehrman. “Door dit nieuwe partnerschap is het voor het eerst in de geschiedenis van de club dat de jeugd met een andere shirtsponsor gaat spelen dan het eerste elftal. Als Supporter van Sport is Univé bij uitstek de juiste partner voor onze maatschappelijke stichting en Opleiding. FC Groningen heeft een partner gevonden die concreet kan bijdragen aan de doelstellingen van onze stichting en ons kan helpen de volgende stap te zetten in de strijd tegen bewegingsarmoede.”

Stichting FC Groningen in de Maatschappij heeft de ambitie om bewegingsarmoede op te lossen in het verzorgingsgebied van de club. Een groot probleem dat de Trots van het Noorden samen met partners en andere topsportclubs met beide handen aanpakt middels Meer en Beter Bewegen programma’s voor alle leeftijdscategorieën.
De FC Groningen Opleiding staat voor groei en ontwikkeling. Jonge voetballers kunnen in het TopsportZorgCentrum dagelijks met de beste faciliteiten en onder leiding van vele specialisten aan hun toekomst werken. Door middel van verschillende leerlijnen groeien de jeugdspelers zowel op als naast het veld. Hierdoor zijn niet alleen de bekende namen die uiteindelijk successen behalen in Euroborg geslaagd, maar worden ook door de spelers die het betaalde voetbal net niet redden belangrijke bouwstenen gelegd voor een succesvolle maatschappelijke loopbaan.

“Met dit partnership zetten we samen met Univé in op talent uit onze Opleiding en ondersteunen we de regio door in ons achterland mensen uit alle leeftijdscategorieën meer en beter in beweging te brengen,” vervolgt Fehrman. “Binnen de Opleiding willen we de beste voetballers opleiden en zijn we een inspiratiebron voor de jeugd. Door te laten zien dat dromen kunnen uitkomen, dat hard werken loont en dat aanpakken in ons DNA zit. We zijn er met recht trots op dat dit partnership met Univé onze sportieve en maatschappelijke ambities met elkaar verbindt.”

Als regionaal betrokken coöperatie vindt Univé oog voor elkaar hebben belangrijk. Als Supporter van Sport wil Univé vanuit die gedachte en haar maatschappelijke verantwoordelijkheid ervoor zorgen dat sport voor iedereen toegankelijk wordt. Hiervoor werkt de organisatie graag samen met partners in de regio en heeft het in FC Groningen naar eigen zeggen een partner gevonden die als geen ander sport weet in te zetten om maatschappelijk impact te maken.
“Als coöperatie vinden we het belangrijk dat we investeren in de ontwikkeling en het welzijn van de regio. We willen mensen inspireren tot meer beweging en sportdeelname en uiteindelijk een betere vitaliteit,” legt manager Harald de Bruijn van Univé uit. Namens Univé verklaart hij erg blij te zijn met de driejarige overeenkomst die de coöperatie en de voetbalclub overeenkwamen. “Samen gaan we met verschillende regionale initiatieven jong en oud activeren om in beweging te komen en willen we de toegang tot sport verbeteren. Gelijke kansen voor iedereen is essentieel, alleen dan komt talent ook echt boven drijven. We maken dit samen groter.”