Vivo official smartphone sponsor WK 2018 en 2022

De Chinese telefoonproducent Vivo wordt de official smartphone sponsor van de FIFA World Cups in 2018 en 2022. Het bedrijf zal ook al te zien bij de Confederations Cup die deze maand in Rusland wordt gespeeld.

Als onderdeel van de deal zal het Vivo logo te zien zijn op de boarding gedurende de wedstrijden, op tickets, media-releases en andere promotionele platformen.Vivo, dat in 2009 is opgericht, kijkt ook naar het ontwikkelen van een "customised FIFA World Cup"-telefoon die volgens FIFA "een unieke ervaring voor voetbalfans zal bieden". Door de overeenkomst kan Vivo ook speciale marketingactiviteiten opzetten, zoals het recht om mensen uit te kiezen om als ‘Vivo fotograaf’ foto’s te maken gedurende de warming up voor de wedstrijden. Volgens de Financial Times zou de overeenkomst een waarde hebben van 400 miljoen euro.

Vivo is de laatste in een rij van Chinese bedrijven die partner worden van FIFA. In maart werd Hisense sponsor van de 2018 World Cup in Rusland. Eerder werd Wanda partner.