Volvo Official Car Sponsor KLM Open 2016

Volvo verbindt zich als ‘Official Car Sponsor’ aan het KLM Open 2016. Het Zweedse automerk levert onder meer de courtesy cars voor spelers en officials en stelt ook een nieuwe Volvo S90 beschikbaar op hole 16 voor de eerste hole-in-one in het toernooi. Volvo is de opvolger van BMW.

Volvo is een bekend gezicht in het internationale golf en al partner van diverse wereldwijde toernooien. "We zijn zeer verheugd dat we Volvo aan boord van het KLM Open mogen verwelkomen", aldus toernooidirecteur Daan Slooter. "Ik zie veel overeenkomsten. Het KLM Open is één van de oudste toernooien op de European Tour. Ook Volvo heeft een lange traditie die teruggaat naar midden jaren twintig van de vorige eeuw en is één van sponsors van het eerste uur op de European Tour. Volvo-rijders zijn trouw en datzelfde geldt voor onze bezoekers. Daarnaast is Volvo net als het KLM Open altijd opzoek naar vernieuwing.”

Ook Richard Snijders, Algemeen Directeur van Volvo Cars Nederland, ziet een goede match. "Het KLM Open profileert zich als een loyale partner van de European Tour en streeft er elk jaar naar de beleving voor spelers en publiek te vergroten. Volvo zet de mens op de eerste plaats en denkt als automerk out-of-the-box om met innovatieve oplossingen het leven veiliger te maken. Beleving speelt hierin ook een grote rol. Het KLM Open is voor ons een uitgesproken mooi toernooi om onze nieuwe Volvo S90 en V90 voor te stellen aan de vele golfliefhebbers die aanwezig zijn.”

Het KLM Open wordt van 8 tot en met 11 september gehouden op golfbaan The Dutch in Spijk. Het KLM Open is onderdeel van de European Tour. Het toernooi wordt ondersteund door de partners KLM en ING Private Banking en wordt georganiseerd door TIG Sports. Het toernooi wordt in 2016 voor de 97ste keer gehouden. Daarmee is het een van de oudste toernooien van de European Tour.

Op de foto: Richard Snijders, Algemeen Directeur van Volvo Cars Nederland (links), Toernooidirecteur Daan Slooter (midden) en Managing Partner van TIG Sports, Martijn van der Meulen, beklinken het partnership tussen KLM Open en Volvo.