a.s.r. wil met nieuwe campagne heel Nederland aan de wandel krijgen

De komende vier jaar is a.s.r. hoofdsponsor van de Avond4daagse en partner van de Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN). Voor kinderen is de Avond4daagse één groot feest. Voor ouders is het al een sport op zich om aan de start te verschijnen. Met de nieuwe campagne, ontwikkeld met TheMerge, laat a.s.r. zien dát te begrijpen. Én te helpen.

In de campagne is er volop aandacht voor het feit dat ouders tijdens de Avond4daagse óók een topprestatie leveren. Waar het voor kinderen voelt als één groot wandelfeest, is het voor ouders kunst- en-vliegwerk. Haasten van werk, snel koken en iedereen aangekleed én mét snacks op tijd op de startlocatie krijgen.

Met de campagne laat a.s.r. zien: wij begrijpen die realiteit en proberen te helpen. Op asr.nl/aandewandel vind je de ultieme Avond4daagse-checklist, snelle en gezonde recepten en de officiële Avond4daagse-track van Sarita Lorena.

Samenwerking KWbN en a.s.r.

Deze campagne is onderdeel van een partnership tussen a.s.r. en de KWbN. Wandelen is de laagdrempeligste manier van bewegen, maar we doen het te weinig, ook kinderen. Als trotse hoofdsponsor van de Avond4daagse wil a.s.r. meer mensen aan het wandelen krijgen. Zodat we gezonder en vitaler worden. Ook ná de Avond4daagse blijft a.s.r. zich inzetten om Nederlanders aan de wandel te krijgen. Zo word je bijvoorbeeld bij een aantal producten van a.s.r. beloond voor wandelen.

Wandelen makkelijker én leuker maken

“De Avond4daagse is het startpunt van ons partnership”, zegt Hella de Weger, Brand en Marcom Director bij a.s.r. “En laten we eerlijk zijn: het is een feest, maar je moet wél zorgen dat je kinderen op tijd eten terwijl je moet haasten vanuit werk. Wij maken het nét wat makkelijker en leuker. Met muziek, hulp en inspiratie. Als je wandelen leuk maakt, wordt het vanzelf een gewoonte."

Frank Jockin, Creative Partner bij TheMerge: “Deze campagne gaat over de herkenbare chaos die de Avond4daagse met zich meebrengt. Iedere ouder die we spraken kon goed vertellen wat er zo leuk is aan de Avond4daagse, maar ze raakten vooral niet uitgepraat over het gedoe. Dat gedoe, merkten we, is juist de charme van de Avond4daagse.”